Vannkopper og bhg

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Snuppa mi begynte med vannkopper sist onsdag. Var ikke vanskelig å se at det var vannkopper før jeg la henne. Hun har hatt en del prikker, men ikke fått nye siden lørdag. De aller fleste er tørket inn, men ser hun har noen få sin liksom ikke er helt tørket på rompen liksom. Men går det senere ved bleieområdet kanskje??

Og kan jeg sende henne i bhg imorgen?? Ingen feber eller noe. Har nesten ik merket at hun har vert syk en gang. Ikke noe kløe heller noen av dagene.

Hei!
Hun bør ikke sendes i barnahagen før prikkene er tørket ut. Det kan ta opp til en uke. Dette er viktig for å hindre at andre blir smittet(barn, gravide, eldre...)

De hun har i ansikten er tørket ut, mange prikker er faktisk borte også.. Men hun har da et par med rumpen som ikke er heeelt tørket liksom. Ikke noe veske som kommer eller noe. Men tenker på om de er litt bedre imorgen liksom.. Hva ville dere gjort?? Flere som vil svare?

ORIGINAL: tattnick

det er kommet nye regler på dette fra helsedirektoratet.

du kan trygt sende henne i bhg. så lenge prikkene er BEGYNT å tørke inn, dvs ingen prikker med BLANK væske, kan hun gå i bhg. skal se om jeg finner en link til deg[;)]

Link hadde vert genialt, da er det litt lettere vertfall, dersom jeg sender henne i bhg. Hun vil jo bli litt bedre over natten også..

ORIGINAL: Ljiljana

det er kommet nye regler på dette fra helsedirektoratet.

du kan trygt sende henne i bhg. så lenge prikkene er BEGYNT å tørke inn, dvs ingen prikker med BLANK væske, kan hun gå i bhg. skal se om jeg finner en link til deg[;)]

Link hadde vert genialt, da er det litt lettere vertfall, dersom jeg sender henne i bhg. Hun vil jo bli litt bedre over natten også..

http://www.fhi.no/dav/93d098077c.pdf

jeg jobber i bhg selv, og ringte helsestasjonen for å høre. det er væsken i vannkoppene som smitter, så hvis den er begynt å bli misfarget er det også ett tegn på at de er i ferd med å tørke inn.

disse reglene var nye i januar, så det kan hende bhg ikke er obs på de, men da henviser du bare til folkehelseinst. og ber de evt ringe hs for å få det bekreftet[;)]

Takk skal du ha[:)] Da tror jeg at jeg sender henne, for alle koppene er blitt mye mørkere og harde. og en ser at de er for "tørr" til at de kan veske liksom.

Back
Topp