Vannkopper i munnen

tresmå

Glad i forumet
Kan man få vannkopper på tunga og i munnen?

1-åringe her har vannkopper og har fått mange blemmer på tunga og i munnen. Tenkte først at det var vannkopper, men etterhvert som hun har mer og mer vondt begynete jeg å tenke på om det er noe annet.         

uff ja, mine hadde det da de hadde vannkopper i vinter. Det var de som var mest vonde :(

Ja, jeg hadde det selv som liten

2x 24November skrev:
uff ja, mine hadde det da de hadde vannkopper i vinter. Det var de som var mest vonde :(

Ok, ja hun har veldig vondt. Blir skikkelig sint og kaster flaskerm smokker og mat når det er som værst.

2x 24November skrev:

Ok, ja hun har veldig vondt. Blir skikkelig sint og kaster flaskerm smokker og mat når det er som værst.

Hvordan arter det seg?
Hånd- fot- og munnsykdom gir 1-2 dagers lett feber og lett halsvondt. I munnen kan man se 1 - 5 mm store blemmer på tungen, på innsiden av kinn eller lepper og på tannkjøttet. Blemmene brister og etterlater seg overflatiske sår.

¾ av de som rammes får samtidig et karakteristisk eksem i håndflater og fotsåler: De ser ut som små, ømme blemmer med en rød ring rundt. Utslett i skrittet er ikke uvanlig.

Purpurea skrev:
Går jo hånd munn og fotsyke om dagen. Kan jo være det

Vi har lurt på om det kan være det i tilleg siden jeg eldstemann har hatt det tidligere og han hadde veldig vondt.Kjenner det litt igjen.  Men hun har vannkopper helt sikkert i tillegg for det har broren hatt og søsteren har det nå.

Back
Topp