Vannkopper hos mini og gravid

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hei! Jeg leser om noen barn i nærheten som har fått vannkopper, og da lurer jeg på: er det farlig for meg/baby hvis frøkna vår får det og jeg ikke har hatt det?

Jeg har litt angst for dette, og syns det nesten er litt skummelt å være ute blant folk :p

Nei det e ingen fare så lenge babyen e i magen, mi eldste Ina 9år fikk det rundt terminen min med Sofie 6 år så lenge dei hadde tørka inn før fødsel så gikk det fint sa legen min [emoji6]

Sent from my SM-G903F using BV Forum mobile app

Dersom du ikke har hatt vannkopper. Kan dette være farlig. Du kan jo dra til legen å sjekke om du har hatt. For er ikke alle som får noe særlig ned prikker når de har det. En jeg kjenner visste ikke at hun hadde hatt før hun tok blodprøven for å sjekke

Mamma kan ikke bekrefte at jeg har hatt, da både søsteren og broren min hadde ganske kraftig da de fikk, mens hun aldri opplevde at jeg fikk noe. Kanskje høre med legekontor ang blodprøve for å finne ut :)

Var ei jeg jobber med som var gravid i fjor, og hun ble sykemeldt da det ble utbrudd av vannkopper (jobber i barnehage) pga. de ikke visste om hun hadde hatt det. Så tror egentlig du skal være litt forsiktig, men tror jeg ville sjekket med lege om jeg var deg. :)

Var ei jeg jobber med som var gravid i fjor, og hun ble sykemeldt da det ble utbrudd av vannkopper (jobber i barnehage) pga. de ikke visste om hun hadde hatt det. Så tror egentlig du skal være litt forsiktig, men tror jeg ville sjekket med lege om jeg var deg. :)
Jeg har selv blitt holdt vekk fra brukere med helvetesild da dette er samme virus (?) som vannkopper, men tror jeg vil ta en tlf uansett :) selv om hun ikke er i bhg så kan det fort være noen rundt henne som bærer på det (er det ikke inkubasjonstid på 2uker ved vannkopper?), så hun kan fort få det :)

Veldig forskjellig. Men om dine søsken hadde det når du var liten så har du nok hatt det. Min bror hadde kanskje 1-2 prikker og høy feber. Jeg fikk vannkopper uken etter han og var dekket fra topp til tå. Men null feber. Så varier nok mye. Men gå til legen å få sjekket om du har hatt det.

Veldig forskjellig. Men om dine søsken hadde det når du var liten så har du nok hatt det. Min bror hadde kanskje 1-2 prikker og høy feber. Jeg fikk vannkopper uken etter han og var dekket fra topp til tå. Men null feber. Så varier nok mye. Men gå til legen å få sjekket om du har hatt det.
De hadde det før jeg ble født, søsteren min er 9år eldre og broren min er 4 år eldre :) hvis jeg sjekker det og har hatt det, så kan jeg senke skuldrene. Og hvis ikke, så blir jeg vel ikke mer nervøs enn jeg er nå uansett :)

Back
Topp