Vannkopper hos en av barna mens jeg er gravid...

Mye vil ha mer...

Betatt av forumet
Jeg har selv hatt vannkopper som barn og antar jo derfor at jeg har antistoffer og håper derfor alt er ok... Meeeen kjente jeg ble litt engstelig likevel. Det er antagelig gode sjanser for at datteren min kan ha fått vannkopper da bestevenninna hennes akkurat har fått utbrudd og de to henger sammen som erteris dag og natt :nailbiting: om hun nå får vannkopper kan det være farlig for fosteret selv om jeg har hatt det? :wideyed:
 
Tror du er trygg om du har hatt det selv tidligere, hvertfall det jeg har fått beskjed om :happy:
 
Men en kan jo få vannkopp-viruset i form at helvetesild når man har hatt vannkopper. Usikker om helvetesild er farlig for gravide da, ville kontaktet jordmor eller helsesøster å spurt jeg.
 
Som sykepleier har jeg fått beskjed om å holde meg unna smitterom med mennesker om har vannkopper selv med fullt smitteutstyr pga fare for fosteret uavhengig om jeg en har hatt vannkopper selv. Jeg ville dobbeltsjekket dette med jordmor eller lege for å være på den sikre siden :happy:
 
Støtter meg til det sykepleier93 skriver, det er også mulig og måle antistoffer i blodet. Ta det opp med jordmor eller legen din:)
 
Min sønn hadde nylig det. Alt bra med meg. Det er noen uker siden nå.

Skal gå helt fint siden du har hatt det
 
Sniker. Mamma fikk vannkopper enten mens ho var gravid med meg eller mens ho ammet meg (husker ikke helt for å si det sånn :p) og jeg ble faktisk immun via ho :hilarious: så jeg er immun uten å ha hatt det :hilarious:
 
Skal ikke være farlig for deg om du har hatt det pga at du da har antistoffer i kroppen. ❤️
 
I mitt stille sinn tenker jeg att det hadde vært opplyst om hos lege/jordmor om dette hadde vært veldig farlig for gravide.:wideyed: Vannkopper er jo en veldig vanlig barnesykdom, og om den hadde utgjort en stor trussel for den gravide/ufødte så måtte det jo vært mer opplyst slik som med toxoplasmose og den 5.barnesykdom osv. Hadde hørt med legen bare for å være på den sikre siden:rolleyes:
 
I mitt stille sinn tenker jeg att det hadde vært opplyst om hos lege/jordmor om dette hadde vært veldig farlig for gravide.:wideyed: Vannkopper er jo en veldig vanlig barnesykdom, og om den hadde utgjort en stor trussel for den gravide/ufødte så måtte det jo vært mer opplyst slik som med toxoplasmose og den 5.barnesykdom osv. Hadde hørt med legen bare for å være på den sikre siden:rolleyes:
De opplyser dessverre ikke om alt. Det er alt annet enn bra å få vannkopper når man er gravid.
 
Back
Topp