Vannkopper/høygravid

OhBaby!

Venter på en lillebror/søster <3
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Noen som vet rutiner for hva jeg bør gjøre? Uke 35 nå, og det går vannkopper på avd til sønnen min. Han har hatt det, jeg derimot er det høyst uvisst om har hatt. Hadde en stk på armen når nabogutten hadde på 80 tallet..

Skal til lege i dag, har hørt de kan ta blodprøver for å se etter antistoffer:immunitet.. Men om jeg ikke har det da?! Uff.. :(

Jeg googlet og snakket med legen og spurte her inne for noen dager siden :p

Hvis du har antistoffer er baby beskyttet til h*n kommer ut. Da er det stopp.
Hvis du ikke har det KAN baby bli født med vannkopper, som igjen kan gi alvorlige komplikasjoner.

Men siden jeg nå vet at din eldste har hatt det relativt nylig så er jo sjansen for baby lille mye bedre.
Forhåpentligvis har du antistoffer også og da er det bare å satse på at pappan og har det. Da skal babyen være relativt trygg :)

Men blodprøvene tar angivelig en hel uke, men stress de siden du skal ha ks. Du får vel neppe ks hvis du blir syk?

Ta blodprøvene først hvertfall, før du bekymrer deg :) Når eldste mi fikk det ett par uker før terminen sa min mor jeg ikke hadde hatt vannkopper. Men blodprøvene viste at jeg hadde hatt det. Og da slapp jeg å bekymre meg unødig for det. :) Innen babyen da kom hadde eldste sine tørka inn :)

Jeg fikk ikke vite hvordan det hadde ligget ann OM jeg ikke hadde hatt det da...

Håper blodprøvene viser du har hatt det da :)

Takk! Prøvesvar innen tirs/ons, legen ble ganske bekymret, og tydelig på at det ikke var bra om jeg ikke hadde antistoffer.. Men må jo bare vente på svar! Har jeg ikke antistoffer må vi høre med sykehuset, er 29 dager til planlagt ks nå..

Back
Topp