Vannkoppa, bilda og en "konklusjon"

Grei konklusjon det, men ikke akkurat vitenskaplig... Johanna er enebarn som ble smittet i barnehagen - lå med nesten 40 i feber i en uke, var hjemme fra barnehagen i to uker, hadde flere dager med oppkast og diare, så mye kopper at legen ønsket å gi antibiotika på grunn av infeksjonsfare.... og hun fylte ett år når hun lå syk, og det må vel kalles ungt?

Selv fikk jeg vannkopper som 12-åring og merket nesten ingenting til det - søsteren min så ut som en parodi, hun var prikk på prikk, men broren vår som fikk det først (og smittet oss andre) var 3 år og var den som var desidert hardest rammet

Jeg fikk vannkopper i en alder av 17 år... Var så dausjuk!!![&o]

Så den konklusjonen din tror jeg kan stemme ja...[&:]

STAKKARS SOFIA!!![:o]

ang. den medisin du hadde, står d ikkje på den kor mye man ska bruke
på kossn aldern? sånn som på hostesafta t snuppa så står d at unga under 1år
ska ha 2,5ml å unga mella 1-5år ska ha 5ml..

masse go bedring!

ORIGINAL: Tuppe Nupp

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg vet desverre ikke, men jeg vil råde deg til å ikke legge ut slike bilder
av datteren din. Det finnes noen syke mennesker her. Det fant jeg ut selv, desverre, oppleve.
IKKE noe vondt ment i det hele tatt, men det er en del av damene her på bv som er heeeelt bak mål ang. dette...
det er vel enn viss forskjell på hva slags type bilde da snuppa[;)] tviler på at noen ser noen likhetstrekk mellom de bildene du la ut og dette

tenkte nett på det samme[:)]

hos oss stemte konkluksjon veldig bra, søstra mi fikk vannkopper først da hun var 5år, så smittet hun meg som var 7år og jeg fikk det helt forferdelig, masse feber, kopper i munn, nesa,ørene og øynene og ellers var de flott utsprett på hele kroppen min, i tillegg fikk jeg brannkopper, pappa smurte meg inn med "melk" annen hver time i nesten 2uker mens søstra mi var frisk etter 4-5 dager. no er jeg 24 år og har ennå arr etter koppene mine.

Æ e uenig i din konklusjon.. Se bare på ho Matilda.. Ho bodde jo i Eirik sin smitte hele tida, men ho har ikkje fått d i nææærheten av dine unga! Ganske prikkat, ingen kløe, ingen ubehag, 2 daga dårli søvn å ellers knall form!

ORIGINAL: lindaen

Æ e uenig i din konklusjon.. Se bare på ho Matilda.. Ho bodde jo i Eirik sin smitte hele tida, men ho har ikkje fått d i nææærheten av dine unga! Ganske prikkat, ingen kløe, ingen ubehag, 2 daga dårli søvn å ellers knall form!

Va ikkje ho i barnehagen om dagan?

ORIGINAL: lenemor

Grei konklusjon det, men ikke akkurat vitenskaplig... Johanna er enebarn som ble smittet i barnehagen - lå med nesten 40 i feber i en uke, var hjemme fra barnehagen i to uker, hadde flere dager med oppkast og diare, så mye kopper at legen ønsket å gi antibiotika på grunn av infeksjonsfare.... og hun fylte ett år når hun lå syk, og det må vel kalles ungt?

Selv fikk jeg vannkopper som 12-åring og merket nesten ingenting til det - søsteren min så ut som en parodi, hun var prikk på prikk, men broren vår som fikk det først (og smittet oss andre) var 3 år og var den som var desidert hardest rammet

Vitenskapeli nei,  bare sir det æ tror selv.
Selvfølgeli variere det fra persom til person kor hardt de bli angrepet og.[:)]

ORIGINAL: maikaen

STAKKARS SOFIA!!![:o]

ang. den medisin du hadde, står d ikkje på den kor mye man ska bruke
på kossn aldern? sånn som på hostesafta t snuppa så står d at unga under 1år
ska ha 2,5ml å unga mella 1-5år ska ha 5ml..

masse go bedring!

Ja, fant ut, unga mella 1 og 5 sku ha 2,5 ml og spebarn 1,25 ml.
Så ho har fådd mårra og kveld sia i går mårrest[;)]

Hos oss fikk storebror det først - han ble ikke så veldig hardt rammet og klødde ingenting (men han fikk nye kopper etter noen dager, og var lenge borte fra skolen). Mellomste ble veldig hardt rammet med kopper over heele kroppen og inne i munnen stakkar - og feber (full pakke) - menst minsten nesten ikke fikk noen vannkopper i det hele tatt og var ikke plaget. Så jeg tror nok det er litt tilfeldig hvor mange vannkopper man får - og ikke etter hvor man har blitt smittet.

Back
Topp