Vannkoppa, bilda og en "konklusjon"

~Alexandra~

Gift med forumet
Min konklusjon:

Ja, vannkoppa blir verre jo eldre man blir..
MEN, æ tror graden av smitte har mye å si!
Når man blir smitta i barnehagen blir smitten mild, mens når f.eks søsken får det og barnet e oppi det 24/7 blir sykdommen kraftig forsterka!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Finnes det forskjellige grader av vannkopper, eller e noen rett og slett bare så uheldig å bli KRAFTIG angrepet?

Storesøster i huset fikk vannkoppa for to uker siden, og på søndag kom de til lillesøster på 5 og en hall måned.
Trodde ho såvidt kom til å få det sia ho e så lita, og første dagen smilte bare mammaen til hennes 20 små prikka.
Men det sku æ ikkje ha gjort...[:(]
I går va hodet hennes FULLT!
De ho hadde fått dagen før hadde dobbla i str, og etter som dagen gikk fikk ho bare flere og flere, særli i underlivet...
Og når ho våkna i dag ser ungen IKKJE UT![:(] Verre nn søstra på 2 som æ syns hadde det ille...

Burde æ ringe legen?

I går:

Idag:

Æ trur ikkje du il ha de her koppan på din unge[&:]

når de blir smittet av søsken så får de mye mer en hvis de blir smittet av andre. for nå har hun jo vert i smitten til søsteren 24/7 og da blir det verre. får smørre på med hvit vask. hvis det blir for ille for hun får du en mixtur på resept

Noen får ekstremt mye prikker.. Søstra mi hadde overalt, inni ørene, under bena og på leppene(munn) og så ikke ut stakars, mens jeg fikk ca 20stk bare..

God bedring til lille jenta di, ser ikke godt ut[&o]

Sånn var d hos oss også...storesøs fikk 5 prikker, men tobias var veldig hardt angrepet.Overalt-inni munn og i øra. Kjøpte salve på apoteket og fikk lindret litt med det. Ikke så veldig mye å gjøre med det dessverre. God bedring!![:)]

ååååååå stakkars lille pia, det siste bilde av hode hennes var jo helt forferdelig særlig siden hun er så lita i tillegg.

yngstesønn min fikk vannkoppa først på nyåret.. da hadde storebror, storesøs å æ fått vannkoppan allerede... å lille blei sååå steike syk.. slapp, varm å spedalsk a utslætt.. like masse som ungen din hadd i hode, spredte sæ raskt t heile kroppen.. at d va omkreng 500 vannkoppa på lillegutt, ja d e sekkert..

fik kløedempende antihistamin hos lege, utn at leen trengte å se ongen[;)]

Go bedring t lille.[:)]

ORIGINAL: trinemor79

yngstesønn min fikk vannkoppa først på nyåret.. da hadde storebror, storesøs å æ fått vannkoppan allerede... å lille blei sååå steike syk.. slapp, varm å spedalsk a utslætt.. like masse som ungen din hadd i hode, spredte sæ raskt t heile kroppen.. at d va omkreng 500 vannkoppa på lillegutt, ja d e sekkert..

fik kløedempende antihistamin hos lege, utn at leen trengte å se ongen[;)]

Go bedring t lille.[:)]

Ok, har det stående i skapet faktisk etter at søstra hadde ille eksemutbrudd i høst.
Men e vel mindre dosa til mindre barn?
Skulle gi 2,5 ml morgen og kveld til ho, da va ho 19 måneda. Sofia e bare 5.

Stakkars....!
Elste jenta så minst like flekkat ut da ho hadde d!

No e d nesten så æ ikke oppsøke dæ[8D]
Minsta har nemli ikke hatt d, å  vil bare bli ferdi me den shitn![:D][;)]

Men d va nesten ont å se ei så lita snuppa me vannkoppa...!

Men trur at det e sånn at når familiemedlemma smitte hverandre,så bli d værre...
håpe d bedre sæ fort da, så ho iallefall ikke plages!

Stakkars små, men er greit å bli ferdig med det. Alle mine 3 og jeg hadde i august 2007. Tommy var ikke 4 måneder engang, men gikk veldig fint.

Jeg var verst. Har prikker på absolutt hele meg[:)]

ORIGINAL: ~Tova~

Stakkars....!
Elste jenta så minst like flekkat ut da ho hadde d!

No e d nesten så æ ikke oppsøke dæ[8D]
Minsta har nemli ikke hatt d, å  vil bare bli ferdi me den shitn![:D][;)]

Men d va nesten ont å se ei så lita snuppa me vannkoppa...!

Men trur at det e sånn at når familiemedlemma smitte hverandre,så bli d værre...
håpe d bedre sæ fort da, så ho iallefall ikke plages!

Ja vi e populær no[8D]
Alle vil smitte, æ angre no[&:]

Jeg vet desverre ikke, men jeg vil råde deg til å ikke legge ut slike bilder
av datteren din. Det finnes noen syke mennesker her. Det fant jeg ut selv, desverre, oppleve.
IKKE noe vondt ment i det hele tatt, men det er en del av damene her på bv som er heeeelt bak mål ang. dette...

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg vet desverre ikke, men jeg vil råde deg til å ikke legge ut slike bilder
av datteren din. Det finnes noen syke mennesker her. Det fant jeg ut selv, desverre, oppleve.
IKKE noe vondt ment i det hele tatt, men det er en del av damene her på bv som er heeeelt bak mål ang. dette...

Sku bare ha de to ute ei lita stund, såo slæpp åff[:)]

Johanna fikk det som legen kalte alvorlig angrep - hun så enda verre ut enn datteren din gjør. I tillegg hadde hun høy feber i en uke og fikk også oppkast og diare. Legen ønsket å gi henne antibiotika fordi han var redd infeksjonsfaren for alle vannkoppene, men han våget ikke på grunn av diareen og oppkasten. Så ja, det er noe som heter alvorlig og mindre alvorlig angrep!

(og jeg vurderte sterkt å kvele folk som sa at jeg skulle være glad hun fikk det når hun var så liten, for da får man det mye lettere! [:@])

oda og vilja hadde vannkoppene rett etter hverandre. vilja fikk de først og hadde moderat med kopper. mens stakkars oda som fikk det etterpå hadde så mye vannkopper og ho klødde sånn at vi fikk sovemedisin til ho til slutt. ho var helt utslitt stakkars. ho hadde over hele kroppen. i ørene, på øyelokka, inni hendene osv. det var helt forferdelig. så ja, barn kan ha vankopper av ulik grad.

masse god bedring til snuppa di. får tenke på at ho ikke husker noe av det når ho blir større. for jeg tror det er værre når de får det når de er eldre.

ORIGINAL: Rebecca85

Nydelig jente du har [:)]

Tusen takk[:D]

god bedring til jenta di!![:)]

ORIGINAL: theolin

god bedring til jenta di!![:)]

Uff stakkar..
Men er vel ikke så mye lengen kan gjøre....

Back
Topp