Vannkopp snakk igjen...

Trultan

Gift med forumet
Vel det jeg lurer på;

Har det gått vannkopper i deres barns barnehage/avdeling og ditt barn har ikke blitt smitta..
Er et barn som har det nå på jenta mi avdeling... Håper ho blir smitta (bli ferdig med det).
Og får de mye feber og slikt.. Leser her at flere er forholdsvis fine i formen.

Her fikk hun feber i 2-3 dager mens det brøt ut! så ble hun i fin form :)

Ha hvitvask klar i skapet! gull verdt! [:)]

Jenta mi har det nå.. eller dvs de er tørket inn da.. så nå er hun tilbake i barnehagen[:)]

Vet at det har vært flere på avdelingen som hadde det.. men vet ikke hvem som fikk først.. eller hvor mange som har hatt det..

Jenta mi fikk koppene på en fredag.. 1 uke etterpå så var stort sett alle tørket inn.. men de koppene som kom sist (mellom fingrene og tærne) hadde ikke sprukket engang på mandagen.. altså nesten 1 1/2 uke etterpå.. så tok henne med meg til fastlegen.. og han sa hun kunne dra i barnehagen.. så tirsdag var hun tilbake![:)]

Hun har vært i knallform! Vært veldig flink til ikke å klø og rive vekk skorpene.. jeg har "truet" henne med at da begynner hun å blø.. og vi må smøre på de.. det er jo en realitet.. men valgte bevisst å "spille" på¨det.. for da lot hun de være[8D][:)]

Hun hadde 1 dag med høy feber.. nesten 40 i feber.. likte ikke det.. ringte legevakten, og da sa de at det er ikke vanlig med så høy feber ved vannkopper.. men at det kan være andre årsaker til feberen.. de sa at jeg burde sjekke på henne et par ganger i løpet av natten.. dagen etterpå var feberen borte[:)]

Hun er sååå stolt over koppene sine da! Og viser de gjerne frem[8D] Men i dag hadde hun visst fått tilsnakk.. for hun fikk ikke lov til å kle helt av seg.. hehe.. som hun gjerne ville.. for hun ville at alle skulle se skorpene sine[:D]

Venninnen min ville gjerne at hennes datter skulle få det.. de går på samme avdeling.. når Frida ble tatt ut av barnehagen, så var vi et par ganger der borte for å prøve å smitte... men det gikk ikke gitt

Takk for svar:) Uff fikk vondt av å lese at jo hadde 40 i feber! Jenta mi har aldri hatt så mye..

Vel i sommer hadde nevøen min vannkopper. Tok jenta mi flere ganger opp for å smitte, men neida.. Derfor håper jeg nå.. Dersom ho blir smitta blir det nok i påske uka, da vi har ferie skal du se...

ORIGINAL: Trultan

Takk for svar:) Uff fikk vondt av å lese at jo hadde 40 i feber! Jenta mi har aldri hatt så mye..

Vel i sommer hadde nevøen min vannkopper. Tok jenta mi flere ganger opp for å smitte, men neida.. Derfor håper jeg nå.. Dersom ho blir smitta blir det nok i påske uka, da vi har ferie skal du se...

Passer aldri med sykdom[8D][:D]

Jenta mi er et feberbarn.. eller var i alle fall.. men sjeldent hun har vært oppe i så høyt som 40.. så likte ikke det.. hun våknet av seg selv.. kom ut i stua.. satte seg på fanget.. og hun kokte... stakkars.. men var heldigvis over dagen etterpå da[:)] Ingen som merket at hun var syk sånn sett.. men de så det jo [8D] Og som sagt... hun viste villig frem.. strakk frem haken når noen spurte henne osv.. hehe

Håper hun får det nå da! Så er du ferdig! Ganske greit å bli ferdig når hun er så liten[:)]

Vil på en måte at William skal få det også, men mannen min har ikke hatt det, og vil jo helst at han skal slippe det nå... Er flere i barnehagen som har det nå, så er spent på hva som skjer. Får kanskje kaste ut mannen mens det står på! [:D]

Back
Topp