vannkoker

snart3barnsmor16

Gift med forumet
noen a dere som vet åssen jeg får bort all kalken i vannkokeren? ser og er veldig udelikat synes jeg.. for den er helt hvit[:o][:'(]

håper noen a dere har oen supre tips, ellers får jeg investere i ei ny ei[;)]

Vannkokere blir ofte stygge inni etterhvert. De får et ekkelt, brunt belegg og også stygge kalkflekker. For å rense vannkokeren fyller du den med vann og spruter oppi en god dæsj med sitronsaft. Jeg bruker sitronsaft på flaske - enkelt og greit.

Kok opp vannet. Er vannkokeren bare litt stygg inni holder det, hvis ikke lar du den stå noen minutter før du koker opp vannet på nytt. Gjenta til vannkokeren er ren inni og skyll grundig. Kjempeeffektivt, enkelt, sikkert og nesten gratis. Gamle vannkokere blir som nye!

Eller varmt vann og eddik over natta

Søkte på google[:)]

ORIGINAL: Irenemor82

Vannkokere blir ofte stygge inni etterhvert. De får et ekkelt, brunt belegg og også stygge kalkflekker. For å rense vannkokeren fyller du den med vann og spruter oppi en god dæsj med sitronsaft. Jeg bruker sitronsaft på flaske - enkelt og greit.

Kok opp vannet. Er vannkokeren bare litt stygg inni holder det, hvis ikke lar du den stå noen minutter før du koker opp vannet på nytt. Gjenta til vannkokeren er ren inni og skyll grundig. Kjempeeffektivt, enkelt, sikkert og nesten gratis. Gamle vannkokere blir som nye!

Eller varmt vann og eddik over natta

Søkte på google[:)]

så godt å få et tips, og takk=) dette skal jeg prøve!

Men dere...
...vannkoker ok når en skal bruke vannet i mme o.l.? Altså, når barnet skal få det..

Jeg gir bare morsmelk enda, men lurer..  [:)]

ORIGINAL: ¤fersken¤

Men dere...
...vannkoker ok når en skal bruke vannet i mme o.l.? Altså, når barnet skal få det..

Jeg gir bare morsmelk enda, men lurer..  [:)]

Fikk beskjed på helsestasjon at det var bra nok med vannkoker, men pass på rengjøringen av kalken i den som beskrevet ovenfor. Men etter rengjøringen, så kok opp en kanne vann og bare helle det ut for å fjerne siste rest av eddiken eller det du bruker.

Back
Topp