Vanninntak på småbarnsavdeling

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Får barnet ditt i seg nok vann i løpet av barnehagedagen?

Det skjer stadig vekk at vi kommer for å hente lille og når han da får tilbud om vann av oss drikker han som om han ikke har drukket noe på mange timer :( Vi har snakket med avd. om dette flere ganger og de sier de skal bli flinkere til å tilby vann i løpet av dagen.

Er dette et vanlig problem på småbarnsavdelinger?

Opplever det samme selv, alltid kjempetørst når hun kommer hjem. Har sagt fra flere ganger, men føler ikke helt det blir tatt på alvor.

Jeg jobber på småbarn, og jeg opplever innimellom at de ikke vil ha når de får tilbud, og det er ikke lett å få de til å drikke når de ikke vil.
Ofte er det mange som ikke vil ha drikke utenom måltid, og det synes jeg også er for lite.

Men vi gjør iallefall så godt vi kan med å tilby drikke :-)

Jeg jobber på småbarn, og jeg opplever innimellom at de ikke vil ha når de får tilbud, og det er ikke lett å få de til å drikke når de ikke vil.
Ofte er det mange som ikke vil ha drikke utenom måltid, og det synes jeg også er for lite.

Men vi gjør iallefall så godt vi kan med å tilby drikke :-)

Jeg skjønner absolutt at det ikke alltid er så lett og vi har også fått beskjed om at barna, og da inkludert mitt, drikker litt og så er det hysterisk festlig å spytte ut resten :/

Håper bare det tar seg opp litt før det blir varmere i været igjen :)

da tøtta begynte i barnehagen i en alder av 18 månder, gikk hun i en barnehage som hadde egen småbarnsavdeling. der hadde alle ungene med seg egen drikkeflaske hjemmefra (dermed hadde alle ulik og ungene kjente sin flaske og trengte ikke å kunne lese navn) som sto i barnehagen hele tiden. flaskene sto i en kurv og den sto som regel slik at barna nådde flaskene selv. og da var ungene stortsett flinke å drikke i løpet av dagen.

siste 2,5 årene har hun gådd i en annen barnehage, der store og små er blandet.
her har alle ungene hver sin plastkopp med navn på. og når de er ute har de vann mugge og koppene med ut.
har inntrykk av at ungene får nok vann i seg i løpet av dagen. men ofte sier tøtta at hun er tørst når vi kommer for å hente henne og da må hun drikke litt før vi kan dra. men dette er rett og slett fordi at hun har vært så fryktelig opptatt av å leke at hun ikke har hatt tid til å drikke tidligere.

Her er hu ikke særlig tørst når hu kommer hjem :) Jeg finner alltid fram et glass med vann når vi kommer hjem, men tar alltid ei god stund før hu drikker av det :)

I vår har de egne flasker som står fremme store deler av dagen :)

Har følelsen av at de her ihvertfall får nok drikke.
Har med drikke i vogna eller bilen men hun drikker ikke mer enn normalt da.

Sånn var det her og, men det gikk seg til. Tror hun bare var for travel til å drikke.

Vi har flasker som de har fremme hele dagen. Men de drikker ikke mye, synes godt de kunne fått i seg mer

Min gutt er ofte tørst når han kommer hjem, i tillegg tisser han mindre. Har sagt ifra, ble kanskje litt bedre rett etterpå, men føler han stadig får i seg for lite vann ila tiden i bhg :-(

Her har de også flasker stående fremme, men hender rett som det er at han kommer hjem og er tørst. Tenker ikke noe videre over det. Så lenge de har muligheten til å få vann tenker jeg at de drikker når de er tørste.

På småbarnsavdeling må vi tilby de vann, mens de store kan hente drikkeflasken sin selv. Men de får jo drikke hver tredje time til mat så har aldri opplevd at de har vært spesielt tørste når vi gir de en kopp. På sommeren tar vi flere runder ute med drikkeflaskene

I de barnehagene jeg har jobbet, har vi alltid hatt drikkeflasker stående fremme og tilgjengelig for barna slik at de selv kan drikke når de er tørste :)

Jeg jobber på småbarnsavdeling. Tilbyr vann ca. Kl 10.45 (før samling) og når de våknet etter kvil. I tillegg får de melk til frokost og lunsj og vann igjen til fruktmåltidet.

Ofte så er det mange barn som ikke drikker bra nok i bhg ja.. Dette gjelder min 3 åring også, mens 5 åringen har god kontroll selv. De har liksom ikke tid de minste...

Vi tilbyr ofte på jobb, men ikke alle som vil ha.. og vanskelig å tvinge dem også

Her drikker hsn til frukten kl 14.30 og så er det herjinger til hsn blir henta en time etter, så jeg syns ikke det er rart han er tørst igjen da. Vi har vannflaske til han i bilen så han drikker på vei hjem.

Back
Topp