Vanninntak HJELP

Mera893

Betatt av forumet
Trenger sårt hjelp. Kjempedehydrert og aner ikke hva jeg skal gjøre. Vann synes jeg har blitt superkjedelig og får det rett og slett ikke ned. Prøvd å blande både sukkerfri og sukkerholdig saft for å få i meg litt. Sukkerfri er to slurker og kjempeoppblåst etterpå, sukkerholdig får jeg et sykt ekkelt belegg i munnen. Føler også at te har jeg mistet helt lysten på.
Noen tips og triks dere har lyst til å dele? :D

Saftis?
Fruktvann?
(Iskaldt vann med oppskåret frukt i)
Sitronvann?
Te?

Jeg klarer ikke drikke vann, det kommer rett i retur. Klarer å drikke små slurker med appelsinjuice utvannet med kaldt vann og isbiter, spirte med sukker og ja det er det for øyeblikket

Vannmelon og saftis har funket veldig bra for meg! Man får i seg en del væske av det. Ellers har jeg drukket en del eplejuice blandet med kullsyrevann. Hvis du er veldig dehydrert og har symptomer på det, kan det jo være du skulle tatt en tur til lege, så du kunne fått litt væske i.v? Ellers så selger de Gem på apoteket, brukes for å rehydreres med tanke på elektrolytter.
Tipset jeg fikk fra lege var å drikke typ en spiseskje vann hvert 5. min fram til man tisser normalt. Kjedelig regime, men kan spare deg for en sykehusinnleggelse. Når man har kastet opp mye, tåler magen veldig lite, så man skal ikke drikke eller spise noe særlig større mengder av gangen. Eller du har kanskje ikke problem med oppkast, men bare å få i seg væske?

Har gått til innkjøp av rämløsa som er på tilbud på meny. Klarer heller ikke vanlig vann fortiden :wtf:

Saftis?
Fruktvann?
(Iskaldt vann med oppskåret frukt i)
Sitronvann?
Te?
Skal prøve det, er generelt sett dårlig på å ha frukt i hus, da det blir for konsentrerte sukkermengder, men å ha i vann er jo ikke dumt ❤

Jeg klarer ikke drikke vann, det kommer rett i retur. Klarer å drikke små slurker med appelsinjuice utvannet med kaldt vann og isbiter, spirte med sukker og ja det er det for øyeblikket
Kjedelig når det bare kommer i retur :-(
Vannmelon og saftis har funket veldig bra for meg! Man får i seg en del væske av det. Ellers har jeg drukket en del eplejuice blandet med kullsyrevann. Hvis du er veldig dehydrert og har symptomer på det, kan det jo være du skulle tatt en tur til lege, så du kunne fått litt væske i.v? Ellers så selger de Gem på apoteket, brukes for å rehydreres med tanke på elektrolytter.
Tipset jeg fikk fra lege var å drikke typ en spiseskje vann hvert 5. min fram til man tisser normalt. Kjedelig regime, men kan spare deg for en sykehusinnleggelse. Når man har kastet opp mye, tåler magen veldig lite, så man skal ikke drikke eller spise noe særlig større mengder av gangen. Eller du har kanskje ikke problem med oppkast, men bare å få i seg væske?
Heldigvis ikke plaget med oppkast, da jeg er gastric bypass operert, ellers er det kun fløtetunge matvarer og baileys som gjør at jeg gulper kraftig. Haha, sistnevnte har ikke vært tilfellet på lenge :hilarious:
Har gått til innkjøp av rämløsa som er på tilbud på meny. Klarer heller ikke vanlig vann fortiden :wtf:
Vi pleier å ha mye isklar stående, Ramlösa er vel i samme gate?

Tusen takk for supre tips, tar de med meg og prøver de ut. Heldigvis ikke kommet til det punkt at sykehusinnleggelse står nære, men fortsetter det sånn det har gjort til nå, så er det vel der det ender ^^, ❤

I forrige svangerskap ble isbiter min redning. Ble kvalm bare av tanken på vann, men kunne knaske isbiter hele dagen. Kjenner jeg nærmer meg det stadiet igjen og har faktisk akuratt fullt fryseren med isbit poser før jeg la meg ikveld :D

Her gikk det i saftis og ramløsa når det sto på som værst. Klarer fremdeles ikke vann, men saft fungerer greit, og vann med kullsyre. Lykke til xsmile14

Synes periodevis vann er pyton jeg også. Her er det faktisk blandevannet russisk water som har funket best :hilarious: Sånn passe blanding av litt bittert og søtt. Saft blir for søtt for meg. Ellers har jeg spist ekstra mye eple og vannmelon. Men det er veldig irriterende å ikke bare kunne drikke vann som normalt!

Går mye i vannmelon for min kone også :) Kan dog ikke skjønne at hun får nok vann. Ellers få andre gode forslag som hun biter på. Prøver å kjøre på med saltede nøtter ol slik at det blir mer naturlig å drikke noe som helst.

Går mye i vannmelon for min kone også :) Kan dog ikke skjønne at hun får nok vann. Ellers få andre gode forslag som hun biter på. Prøver å kjøre på med saltede nøtter ol slik at det blir mer naturlig å drikke noe som helst.
^^, Det og litt kaffe så har du en situasjon man bare må tvinge i seg kjente på den i går. Har så langt holdt meg unna kaffe pga dens dehydrerende egenskaper. Skulle aldri ha gjort :oops:

Her hjemme er det også litt problemer med å drikke vann. Kona drikker jo lite fra før av men føler hun ble helt ekstrem. Drakk et par glasset til dagen og nå var det snakk om et glass, altså 200ml. Fikset en del vann med frukt oppi, pleier å drikke vann med henne når jeg står opp etter nattevakter, kjører på minst to fulle glass og snakker med henne hvor viktig det er å drikke nå. Fremdeles litt vanskelig men hun kommer seg.

Interessant at så mange sliter med å drikke vanlig vann! Det gjelder meg også :hilarious: Så nå fyller jeg 1,5 liter flasker med fun light husholdningssaft - ekstra tynn. Superdigg når det har stått ett døgn i kjøleskapet:D

Interessant at så mange sliter med å drikke vanlig vann! Det gjelder meg også :hilarious: Så nå fyller jeg 1,5 liter flasker med fun light husholdningssaft - ekstra tynn. Superdigg når det har stått ett døgn i kjøleskapet:D
Jeg har en kanne ferdigblandet saft i kjøleskapet til en hver tid :)

Her hjemme er det også litt problemer med å drikke vann. Kona drikker jo lite fra før av men føler hun ble helt ekstrem. Drakk et par glasset til dagen og nå var det snakk om et glass, altså 200ml. Fikset en del vann med frukt oppi, pleier å drikke vann med henne når jeg står opp etter nattevakter, kjører på minst to fulle glass og snakker med henne hvor viktig det er å drikke nå. Fremdeles litt vanskelig men hun kommer seg.
Hvordan har det gått med vanninntaket?

Sliter fortsatt, prøver å lage litt te og isbiter. Men det har oppstått et annet problem hos meg, og det er at jeg føler tennene mine blir utsatt for akutte syreangrep fra leskedrikker ^^, så drikke juice og saft o.l. tidlig nok på morgenen ble en utfordring :joyful:

Hvordan har det gått med vanninntaket?
Hun drikker mer men fortsatt ikke det hun skulle. Vi har gått opp til over en liter fra 200 ml. Fikser kaldt vann med frukt og drikker gjerne med henne :) det føre til hun sitter halve dagen på toalettet. Vi tok det opp med legen på mandag men hun kommenterte ikke det så.. alle blodprøver var fine også

Back
Topp