Vannhode?!?!?

RandiKristin

Andre møte med forumet
Nå har jeg fått skikkelig hetta her, nå har de mistanke om vannhode!!! Skal til Trondheim på mandag for å sjekke nærmere, og Gud for ei lang helg dette kommer til å bli!! Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men bruker all energi på å tenke positivt. Har lest litt om det på nett, men jeg tør ikke lese mere, kjenner at det er nok nå. Det MÅ ikke være noe galt, det bare MÅ ikke!! Ikke nå når jeg er snart ferdig. Mannen min flippet jo helt ut, han er sikker på at ungen er både hjerneskadet og det som verre er, og jeg vet ikke hva jeg skal tro, har liksom ikke gått vår veg den siste tiden, etter ulykken som tok fra oss gutten vår.
Å - jeg blir så frustrert, vet ikke hva jeg skal tro!!

Kan ikke annet enn å sende gode tanker og håpe at gutten deres er frisk. Ikke godt å få beskjed om at KANSKJE noe er galt. Håper at dere har noen til å støtte dere nå mens dere venter.

Er det lenge til gutten skal komme?

Jeg veit akkurat hvordan du har det, ikke noe kjekk beskjed å få. Vi fikk den beskjeden når jeg var gravid i uke 39. Det viste seg at han har ryggmargsbrokk og vannhode. Men det trenger ikke være rb, det kan være mange grunner til vannhode, og blir det behandla går det som oftest veldig fint. Gutten min er nå et år, har fått operert inn et dren fra hode til bukhulen som drener bort den overflødige vesken. Han er en kjempesmart og oppvakt liten gutt, har ikke hjerneskade og verdens blideste lille gutt. Hadde litt starvansker med drenet, så han har hatt fire operasjoner, men han kommer seg veldig fort etter de, og har ikke noe vondt eller ubehag pga drenet. Så selv om man har vannhode (eller hydrocephalus som er et finere ord for det) lever man som oftest et helt normalt liv, uten hjerneskader. Masse lykke til, jeg er sikker på at det går bra med ungen din.

uff for en forferdelig beskjed å få.

Har en lillesøster som har vannhodet, men dette fant de ikke ut før hun var født og var blitt en del månder.

Hun er helt normal, har vært igjennom en del oprasjoner, lagt inn dren for å drenere ut vann som samler seg opp.

Men har nå operert den ut igjen da ting ordnet seg der oppe og hun hadde ikke lengre brukt for den.

Hei alle sammen, takk for hilsninger og gode tilbakemeldinger!
Jeg leste også litt mere om det etterhvert, kunne jo ikke la være. Og det er jo i og for seg en "bagatell", i allefall hvis det blir oppdaget så tidlig.

De kan ikke si at han har det, for han ligger så til de grader på grensen, 10,3 mm (mot 10,00 som normalt). og siden han er noe tørre enn en gjennomsnittsbaby, så er sannsynligheten for at han ikke har det, forsvinnende liten. Men vi blir fulgt opp fram mot fødselen (har termin 22. november) og tiden etter fødselen.

Så jeg har blitt noen kilo lettere, og nå bare gleder jeg meg! [:D]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp