Vannfødsel?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Veet det ennå er lenge til, men lurer på om noen har født i vann tidligere?

. Sist lå jeg i badekar helt fram til pressriene, jordmor spurte om jeg ville føde i badekaret, men siden jeg ikke hadde vurdert det før fødsel visste jeg ikke hva jeg kunne forvente og takket derfor nei. Det angret jeg på i ettertid og kunne tenkt meg vannfødsel denne gang :)

Deres erfaringer?

Jeg ba om vannfødsel med nr 3, men ble satt igang og da ble det ikke gjennomført som jeg håpet på.. Vurderer å spørre om det nå, men litt usikker, kjente på hvor godt det var å være oppe å gå og stå å vugge i stedet for å ligge i ro.

Jeg har hat lyst til det begge gangene, men blitt i gangsatt så ikke mulig.

Denne gangen går jeg for hjemmefødsel og føde i vann hvis jeg kan.

Hadde tenkt meg vannfødsel sist, men syntes det ble veldig ubehagelig i vannet og droppet det. Så denne gangen dropper jeg det helt.

Skulle prøve det med første, men syntes helt ærlig at det var forferdelig å ligge badekaret!
Fikk jo ikke skikkelig varmt vann engang pga ungen så lå og halv frøs i 2t før jeg fikk totalt nok :laughing001
Men nr 2 gikk jeg under hele fødselen og det lindret og fødselen tok 1/4 av tiden :happy:

Hadde litt lyst på det sist, men igangsettelse som ble til styrtfødsel gjorde det utelukket. Tilbrakte hele åpningsfasen i dusjen hvor jeg spylt varmtvann på mage og rygg da, det var digg! Så håper jeg får mulighet til å ihvertfall teste badekar denne gangen, aner jo ikke om jeg liker det, men vil gjerne prøve. Særlig fordi at risikoen for rift reduseres litt og jeg fikk 3/4 gradsrift sist, så vil jeg liksom prøve alt jeg kan for å ikke måtte gjennom det samme igjen :)

Hadde sååå lyst sist, men pga høyt blodtrykk og påvist svangerskapsforgiftning (PÅ TERMIN!) så fikk jeg ikke. Måtte ta epidural for å få ned blodtrykket, selv om jeg ikke ønsket det.
Håper på neste gang!

Med min uflaks så ønsket jeg å føde i badekar sist, men den eneste jordmora som hadde tatt imot i vann var akkurat ferdig på jobb,så var det ingen andre som ville gjennomføre det uten henne der. :-( skal komme med ønske mitt ganske så tidlig denne gangen å håpe på at det er kommet flere jordmødre på sykehuset som har tatt imot i vann før. :-) vann var eneste lindringen på smertene mine som hjalp. :-)

Hadde ikke vannfødsel med nr 1, men satt i badekar.

Jeg har alltid elsket badekar, elsker vann og elsker og bade. Hadde sett fram til å bade under fødsel, og kjenne at vannet tok vekk litt av smertene under riene og åpningsfasen. Det skjedde ikke, så min ærlige opplevelse er at vann som smertelindring er oppskrytt. Funker sikkert for noen, og det er bra, men funket ikke for meg - og kommer derfor ikke til å prøve det under denne fødselen

Jag har alltid önskat vannfödsel, men bär jag kom till föden med försteman och jordmor hade varit snill och redan hällt upp vatten så var det uaktuellt og gå nedi där så det stod pent där helt ubrukt! Med andreman så önsket jag å teste det men siden jag fick drypp och riestimulerende så fick jag ikke lov å föde i vann... tror ikke jag hade gjort det ändå. Kanske tredje gången gilt? :D

Back
Topp