Ja, har brukt badekar som smertelindring begge gangene. Med første måtte jeg opp når pressriene kom ( puls til baby falt, og måtte ha elektrode på hodet) den fødselen var intens men fin, men mye vondere en nr 2. Hadde stormrier som kom hvert andre minutt fra start til slutt. Fødselen varte totalt ca 3 timer. Ble også klippet, og slet med å sitte lenge etterpå. Med nr 2 fikk jeg også føde i vann. Fødsel nr 2 var helt fantastisk! Avslappende og fin! Lå i badekar og hørte på enjah, mens samboer fikk lov å sitte pent ved siden og drakk kaffi
var ikke for at han ikke ville hjelpe meg, men jeg klarte meg utmerket selv... Rolig og god stemning
hadde rier med 5 min mellomrom fra start til slutt, og selve fødselen fra de merkbare riene begynte til han var ute, tok ca 1 time. Vannet gikk noen timer før, men tok litt tid før riene kom. Kom inn på sykehuset ca 22 45 uten særlig vondt ( hadde ikke visst det var rier dersom jeg ikke visste vannet var gått) og 23 00 fikk jeg sitte i badekar. 23 42 var han ute
gullet kom svømmende ut, og jeg fikk løfte ham opp selv. Ingen blod, gørr eller rifter... Mista minimalt med blod (100 ml) og var i topp form etterpå