Vannfødsel?

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen her inne som har født i badekar?
Dersom jeg kommer inn i god tid denne gangen ønsker jeg vannfødsel :) har hatt badekar som smertelindring tidligere men ikke født i vann. Noen som har erfaringer å dele? :)

Hehe...
Prøvte det første gang... Fikk småpanikk når riene kom å fikk følelsen av å miste kontroll å ble bare stressa av hele greia egentlig å heiv meg raskt utav igjen...
Men...andre veninner av meg igjen, forteller om flotte opplevelser med badekaret!
:)

Hadde muligheten nå, men badekaret var så smalt at jeg ikke syns det var plass. Stod opp når pressriene kom.

Ja, har brukt badekar som smertelindring begge gangene. Med første måtte jeg opp når pressriene kom ( puls til baby falt, og måtte ha elektrode på hodet) den fødselen var intens men fin, men mye vondere en nr 2. Hadde stormrier som kom hvert andre minutt fra start til slutt. Fødselen varte totalt ca 3 timer. Ble også klippet, og slet med å sitte lenge etterpå. Med nr 2 fikk jeg også føde i vann. Fødsel nr 2 var helt fantastisk! Avslappende og fin! Lå i badekar og hørte på enjah, mens samboer fikk lov å sitte pent ved siden og drakk kaffi:p var ikke for at han ikke ville hjelpe meg, men jeg klarte meg utmerket selv... Rolig og god stemning:Heartred hadde rier med 5 min mellomrom fra start til slutt, og selve fødselen fra de merkbare riene begynte til han var ute, tok ca 1 time. Vannet gikk noen timer før, men tok litt tid før riene kom. Kom inn på sykehuset ca 22 45 uten særlig vondt ( hadde ikke visst det var rier dersom jeg ikke visste vannet var gått) og 23 00 fikk jeg sitte i badekar. 23 42 var han ute:Heartred gullet kom svømmende ut, og jeg fikk løfte ham opp selv. Ingen blod, gørr eller rifter... Mista minimalt med blod (100 ml) og var i topp form etterpå:Heartred

Ja, har brukt badekar som smertelindring begge gangene. Med første måtte jeg opp når pressriene kom ( puls til baby falt, og måtte ha elektrode på hodet) den fødselen var intens men fin, men mye vondere en nr 2. Hadde stormrier som kom hvert andre minutt fra start til slutt. Fødselen varte totalt ca 3 timer. Ble også klippet, og slet med å sitte lenge etterpå. Med nr 2 fikk jeg også føde i vann. Fødsel nr 2 var helt fantastisk! Avslappende og fin! Lå i badekar og hørte på enjah, mens samboer fikk lov å sitte pent ved siden og drakk kaffi:p var ikke for at han ikke ville hjelpe meg, men jeg klarte meg utmerket selv... Rolig og god stemning:Heartred hadde rier med 5 min mellomrom fra start til slutt, og selve fødselen fra de merkbare riene begynte til han var ute, tok ca 1 time. Vannet gikk noen timer før, men tok litt tid før riene kom. Kom inn på sykehuset ca 22 45 uten særlig vondt ( hadde ikke visst det var rier dersom jeg ikke visste vannet var gått) og 23 00 fikk jeg sitte i badekar. 23 42 var han ute:Heartred gullet kom svømmende ut, og jeg fikk løfte ham opp selv. Ingen blod, gørr eller rifter... Mista minimalt med blod (100 ml) og var i topp form etterpå:Heartred
Hørtes ut som en veldig fin opplevelse du hadde med nr 2 :)

Det hørtes jo ut som et drømmesenario!
Jeg har kun brukt badekar som smertelindring, men har tenkt jeg ikke skulle bruke den om jeg får tilbud den gangen her, men heller bevege meg mer rundt og få hjelp av tyngdekraften ;)

Eg trava rundt i rommet under riene ei stund, og så la eg meg i badekaret. Rakk imidlertid berre å ligge der i 15 min før babyen var fødd (pressriene begynte etter nokre få minutt i karet). Usikker på om eg hadde likt å ligge der lenge viss fødselen hadde tatt tid, synest det er best å vere i bevegelse når eg har vondt.

Men vil gjerne prøve vannfødsel igjen viss eg får muligheten, kjekt å få rein og fin baby - og å få lov til å spyle av meg sjølv litt med det samme.

Kunne tenkt meg og bruke vann som smertelinding. Men litt panikk for alt gørr som kommer ut med babyen:p bryr meg sikkert ikkje når eg føder. Men føler litt eg sitter i blod og gør da :p så blir det veldig nakent. Eg ønsker og ha mulighet til og dekke meg litt til for min del. Brukte varm dusj med Nr 1. Det var deilig. Og varmepute med Nr 2. Så varme er eg fornøyd med :)

Kunne tenkt meg og bruke vann som smertelinding. Men litt panikk for alt gørr som kommer ut med babyen:p bryr meg sikkert ikkje når eg føder. Men føler litt eg sitter i blod og gør da :p så blir det veldig nakent. Eg ønsker og ha mulighet til og dekke meg litt til for min del. Brukte varm dusj med Nr 1. Det var deilig. Og varmepute med Nr 2. Så varme er eg fornøyd med :)
Sikkert forskjellig med alle fødsler, men for min del var det ingenting blod eller gørr som kom... Vannet hadde allerede gått før jeg satt oppi, og morkaka kom etter at vannet var tappet ut;)

Dette må jeg faktisk vurdere! Første endte med hastekeisersnitt, og andre ble jeg ikke tilbudt. Men er jo stort badekar på føden på Ahus, så kanskje teste!? Hmmm, tenke, tenke:p

Kan ikkje huske noko gørr her. Vatnet gjekk i badekaret under pressriene, morkaka kom etter eg hadde gått utav.

Back
Topp