vannfødsel?

Lehne

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Hei, noen som har født i vann eller har planer om å føde i vann?

Erfaringer, tips og råd?

:-)

Jeg har født begge mine i vann, og kjenner at det jeg gruer meg mest til nå er om fødestuen med badekar er opptatt og jeg ikke får gjort det..

Har bare positive erfaringer, ingen rifter eller sting, myk god start for baby.. Ig en enorm tilstedeværelse av barnefaren.. Men nå kan jo ikke jeg sammenligne med en fødsel på "vanlig" måte..

Jeg har hatt to fødsler der badekar ikke har vært mulig, så håper å få oppleve det nå... :-)

Jeg har født begge mine i vann, og kjenner at det jeg gruer meg mest til nå er om fødestuen med badekar er opptatt og jeg ikke får gjort det..

Har bare positive erfaringer, ingen rifter eller sting, myk god start for baby.. Ig en enorm tilstedeværelse av barnefaren.. Men nå kan jo ikke jeg sammenligne med en fødsel på "vanlig" måte..
Høres jo fantastisk ut... :-)
Kan jeg spørre om du hadde noe på deg på overkroppen?
Og hvordan var vannet etterpå?
Undersøkte de deg nedentil når du kom ut av vannet da?

Hadde ikke på meg noe oventil faktisk.. Alt av undersøkelser tror jeg ble gjort i vann, morkake og alt kom i vannet..

Det var blod i vannet da jeg gikk ut, men jeg tenkte ikke over at det var ille eller ekkelt..

Jeg fikk ikke vannfødsel sist siden det ikke var kvalifiserte jordmødre på vakt under nattskiftet, men håper å få muligheten denne gangen.
Brukte badekar som smertelindring, da. Og jeg hadde heller ikke på meg noe på overkroppen :P Eneste badetøyet jeg har er badedrakter, og de egner seg liksom ikke under fødsel..

Jeg lå i badekar nesten hele forrige fødsel, og det utgjorde en milevid forskjell fra fødsel nr 1! Blir kjempeskuffa hvis jeg ikke får badekar nå. Klarte å legge fra meg kroppen mellom riene, og det var mye lettere å ta riene. Fikk ikke føde i vann, men kanskje jeg kan det denne gangen:-)

Takk for svar!
Håper virkelig alt går som jeg håper denne gangen og at jeg får prøve vann som både smertelindring og føde oppi om det føles naturlig der og da... :)

Noen som vet om det går an å føde i badekar på SUS? Har vært oppi kar der, men ikke født oppi....

ååhh godt å lese! jeg har nemelig tenkt til å spørre om å få føde i vann.. har ikke noe lyst på epidural :/

Noen som vet om det går an å føde i badekar på SUS? Har vært oppi kar der, men ikke født oppi....
Sniker! Ja, på fødeloftet på SUS kan du føde i badekar er jeg ganske sikker på. er badekar på alle rommene tror jeg :-) men ring å hør :D
Men fødeloftet er uten smertelindring annet enn lystgass, akupunktur etc da :) På den vanlige avdelingen aner jeg ikke.

Back
Topp