Vannfødsel?

Frk

Flørter med forumet
Eg låg i badekar i åpningsfasen sist gong, noko som var veldig godt. Etter at eg fekk middag endte eg opp i senga saman med min gode venn, frk.lystgass. Der vart eg værande til frøkna kom. Veldig fin fødsel :)

Sist var det ikkje mogleheit for vannfødsel kring her vi bur, men no har sentralsjukehuset pussa opp ei fødestove med moglegheit for det. Dei har jordmødre under opplæring no, så i september skal det etter planen være tilbod om vannfødsel hjå dei. Eg vil gjerne føde i vatn der. Mange positive sider ved vannfødsel så vidt eg har fått inntrykk av.

Andre som vil føde i vatn?
Nokon med erfaring frå vannfødsel?

Jeg har veldig lyst til å føde i vann!
synes bare det ser så mye bedre ut. Også trives jeg godt i vann. Og i tillegg så er ikke ungen så gusjen når du får han/hun på brystet. er liksom ferdig vaska :p

Her er det ikke tilbud om vannfødsel og denne gangen vet jeg ikke om de får meg oppi det badekaret i det hele tatt, for syntes ikke jeg hadde noen smertelindring av det sist gang og det ble mest bare stress.... Men nå gikk det fort hos meg da, så kan vel være derfor..... I utgangspunktet er jeg vel fornøyd om jeg kommer meg på fødestua denne gangen...

Men har noen venninner som har hatt vannfødsler og var veldig fornøyde med det....

Jeg satt i badekar i 3timer som smertelindring forrige fødsel.. Fikk spørsmål om jeg ville føde i vann, men ville ikke det. Gjør nok ikke det gangen heller, tror jeg. men får se hva som skjer ;p

Jeg hadde veldig lyst på vannfødsel sist. Leste å så vidioer å snakket mye med jm om det. Men dem har bare 1 badekar der jeg skal føde. Så den var opptatt da :( hos jm nå sa hun at dem jobbet mye med å få flere badekar :D å det var nesten garantert klart til sept :) håper dette stemmer og :) har veldig lyst til å prøve å se om det er noe for meg når den tid kommer :)

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Mine fødseler har gått forholdsvis veldig raskt, og tror ikke de har badekar der heller. Hadde iallefall ikke tid til å tenke tanken engang.. Jeg er glad bare jeg kommer meg på sykehus før ungen er ute. Tar 1 time og 35 minutter til sykehuset herifra. Og sist fødsel tok litt over en time! Så må bare knipe igjen! ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

jeg kunne også tenke meg det, men forrige fødsel tok ca en time og derfor rekker jeg nok ikke det

Ja, Oppland her. Har født og skal føde på Gjøvik. ;)
Tror kanskje det finnes badekar på Lillehammer. :)

Oki... :) Det står på heimesida at dei har badekar... Men e jo ikkje sikkert dei har vannfødsel fordiom! Nokon brukar det jo kun som smertelindring iåpningstida også må du opp når du kjem i fødsel!

Oki... :) Det står på heimesida at dei har badekar... Men e jo ikkje sikkert dei har vannfødsel fordiom! Nokon brukar det jo kun som smertelindring iåpningstida også må du opp når du kjem i fødsel!
Tror nok Lillehammer har vannfødsel. De skal være veldig bra på fødsel. Går jo ann å sjekke om de har sånn omvisning der for de som skal føde der.
Det har iallefall Gjøvik. :)

Brukte det som smertelindring sist, men måtte opp etter 30 min - 1 time da lillegutt fikk høy puls. Har litt lyst til å prøve vannfødsel, men er ikke helt sikker. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du kan føde i badekar på Lillehammer ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Blir spennande å høyre erfaringar frå vannfødsel i september!
Sist var det eit slit å skulle skifte stilling heilt mot slutten hugsar eg, så større bev.frihet hadde vært flott. Det einaste eg er spent på er kva eg skal ta meg til i åpningsfasen når eg ikkje får ligge i badekar fra starten av grunna infeksjonsfare, og heller ikkje bruke lystgass før vannfødsel. Det blir nok mange varmeputer og masse massasje :)

Back
Topp