Vannfødsel

Ikke erfaring med at ungen kommer ut i vann, men satt lenge i badekar under første fødsel.. Det hadde god effekt som beroligende og smertestillende (varmen) til en viss grad. Klarte ikke sitte oppi der til slutt, fant ingen gode stillinger, så gikk opp igjen :) Men var godt så lenge det varte :)

med nr 1 satt jeg i badekar nesten helt til slutt... skulle gjerne født der men måtte opp av vannet pga riene stoppa litt opp, så han fødte jeg på huk mens jeg hang mellom gubbens lår.
Men vannet hadde en deilig smertelindrene effekt. så avslappende at jeg sovna mellom riene.

nr 2 fødte jeg i badekar. Hadde også denne gangen god smertelindrene effekt av vannet. Helt på slutten ville JM jeg skulle stå på alle 4 og lene meg på kanten liksom... men måtte bakse og kave meg tilbake, for det var helt forjævelig å stå sånn... for at vannet skulle hjelpe meg så måtte jeg ha det varme vannet over korsryggen, for det var der mine rier satt. Lå/satt da 20snuppa som svømmende ut i livet. var med på å løfte henne ut og opp av vannet. var selvfølgelig, absolutt ikke smertefritt... men en veldig fin opplevelse.

nr 3 hadde jeg å veldig lyst å føde i vann når tida skulle være inne i oktober... Men Munin ble født i buksa mi på en sånn gyn.avd. fødselen ble starta m piller pga sen MA :(

*T* Desember 2007
*U* August 2010
Munin, var ventet i oktober, ble født stikk 24. april 2013

Back
Topp