Vannfødsel

lille84

Andre møte med forumet
Hei!
Mulig dette har blitt diskutert før,men jeg lurer på om det er noen som har erfaring med vannfødsel????
I så fall, hvordan opplevde dere det? Fordeler/ ulemper?
Jeg tenker mer og mer på at det har jeg lyst til å prøve:-)
Håper noen har noen erfaringer de vil dele:-)

Samme lurer jeg på ;) Håper noen har erfaring :)

Har ikke erfart det selv, men kjenner 2 som har prøvd det og de var strålende fornøyd og anbefaler det på det varmeste!

Jeg kan virkelig anbefale det. Har prøvd begge deler. Og kunne ikke tenkt meg noe annet enn vannfødsel igjen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Har hørt mye bra om vannfødsel, eller lest mye bra.

Men husker sist sa de på føden at jeg skulle prøve å dusje for å se om riene gav seg før jeg kjørte dit. Det var helt pyton!!!!!!!!!!!!!!! Ble bare enda vondere, kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle klare å tørke meg og kle på meg igjen for å dra på føden...så jeg tror ikke jeg skal prøve meg på vannfødsel. Det er sikkert noe helt annet med badekar enn dusj...men men..

Det er ikkje så mange plassar ein får tilbud om å føde i vatn. Eg låg i badekar i ein del timar sist, og syns vel det hjalp litt. Hadde ei veldig teit jordmor som heile tiden tvinga meg til å ligga nærmast på rygg i karet og slappe av som ho sa. Hallo? slappe av med rier fra h....?? Trur absolutt det er god smertelindring om du får bevege deg slik du ønsker da.

Jeg skulle veldig gjerne prøvd vannfødsel, men det er dessverre ikke et alternativ her.. Alle jeg har hørt om har hatt god erfaring med det, kroppen blir lettere, vannet lindrer noe av smerten, det er lettere å finne gode stillinger, og man klarer bedre å slappe av.

Sniker fra februar. :) Et spørsmål til dere som har hatt vannfødsler, er det ikke litt ekkelt med alt som kommer ut og da blir liggende i vannet? Kan ellers godt tenke meg at det lindrer og er godt å ligge i varmt vann. :)

Sniker fra februar. :) Et spørsmål til dere som har hatt vannfødsler, er det ikke litt ekkelt med alt som kommer ut og da blir liggende i vannet? Kan ellers godt tenke meg at det lindrer og er godt å ligge i varmt vann. :)

Jeg har ikke vært borti det før, men man kommer nok fort opp av vannet igjen, hvis det kommer mye "gugge" i vannet :P Jeg skal hvertfall prøve vannfødsel, så får jeg se hvordan det er. Hvis det er gjennomførbart da :)

Du merker ikke noe til det. Jordmor fjerner alt med en gang før du for sjans å merke det. Hos meg kom det kun litt blod. Kom ikke noe avføring heldigvis. Og du tenker ikke akkurat på hva som kommer i vannet når alt står på.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Tusen takk dere for gode innspill:-) Jeg har også snakket med jordmor om det nå og jeg syntes det stort sett overalt er kun positive tilbakemeldinger fra de som har fått mulighet til å prøve det. Spennende! Tenker det absolutt er noe jeg har lyst til å prøve:-)

Back
Topp