Vannfødsel, noen som skal eller har gjort tidligere?

Gullhår

Andre møte med forumet
Noen her som tenker å føde i vann? Og er det noen som har født i vann tidligere? Hva er deres tanker/erfaringer? Jeg har lest litt om det og det frister. Men litt redd fordi man ikke får noe annen smertelindring.

Noen her som tenker å føde i vann? Og er det noen som har født i vann tidligere? Hva er deres tanker/erfaringer? Jeg har lest litt om det og det frister. Men litt redd fordi man ikke får noe annen smertelindring.

Hadde lyst til det sjølv. Men sjekk om sjukehuset i det heile tilbyr det. Det gjorde det ikkje der eg fødde. Blei tatt på senga der gitt.
hadde bestemt meg for å ikkje ha anna smertelindring enn vatn, så blei litt paff når det drog seg til og dei ikkje tilbydde det. Men gikk finfint likevel :)

Du kan nok få smertelindring likevel. Men får nok ikkje komme oppi vatnet om du har fått spinalpunksjon vil eg tru.

Eneste er at jeg satt i badekar sist som smertelindring, men synes ikke der hjelp noe særlig på smertene :hilarious:
Kommer sikkert til å prøve å sitte i badekar denne gangen også, så får vi se om jeg synes det er noe bedre denne gangen.

Men det er ikke verre enn at du sitter i badekaret, og vil du opp så kan du gå opp :)
Og eventuelt få andre smertelindringsmetoder.

Jeg gjorde det med førstemann og det var kjempe deilig! Hvor mye det egentlig hjelper på smertene vet jeg ikke - var jo vondt:p Men var så deilig å bare Ligge å flyte i vannet, slippe å ha problemer med å snu seg osv. Jeg ville en periode ha epidural, men da måtte jeg opp av vannet.. så endte med å prøve steriltvannspapler, noe som egentlig ikke hjalp så mye, men fødte uten noe annen smertelindring!! Jeg vil gjerne føde i vann denne gangen også.. Var en super fin opplevelse for vår del:) samt at babyen kom ut «ferdigvasket» og at jeg tok han i mot selv:Heartbigred

Jeg har veldig lyst til å føde i vann. Kunne egentlig tenkt meg å føde hjemme også, men det virker litt for komplisert med å sette opp basseng og sånn, så da blir det nok på sykehuset.

Jeg vil gjerne det. Hadde håpet å få gjøre det sist, men pga igangsetting så måtte vi ha elektrode på baby og da var det utelukket. Fødte fint uten annen smertelindring likevel. Det ble nesten helt som ønsket :happy:

Har sitti i badekar med alle fire, men klarer ikke sitte der mer når riene tar seg skikkelig opp. Jeg må ut og gå og stå. Hadde vært flott å kunne slappe såpass av at jeg hadde klart å føde i badekar.

Hadde et ønske om det sist, og satt i badekaret ganske lenge. Men så dro fødselen seg ut så langt at jordmor ville ha meg opp og gi meg epidural for å gi meg en pause og la meg sove litt. Med epidural får man ikke føde i vann. Denne gangen er planen igjen å føde i vann og håper jeg får det til!

Jeg fødte i vann sist, og kommer til å gjøre det denne gangen også om svangerskapet forløper normalt. Hadde en kjempefin fødsel, der jeg følte jeg fikk jobbet med kroppen min. Var veldig klar på at jeg ønsket å ha «kontrollen», og dette ble en veldig god opplevelse til tross for smertene en fødsel fører med seg. Fødte knestående i badekaret, der jeg fikk ta imot babyen så å si selv, helt magisk opplevelse❤️ Kvinnekroppen er rå, jeg er imponert og fasinert over hvordan den jobber i svangerskapet og under selve fødselen, men også i tiden etter.

Fødte i badekar med nr to. Var like vondt som med første (som jeg også fødte uten smertelindring), men slappet bedre av mellom riene. Vet ikke om det hadde noe med vannet å gjøre, men jeg var på tross av smertene mer avslappet og fikk ingen rifter under fødsel i badekar.

Fødte nr to i vann og det var en helt super opplevelse. Ønsker å gjøre det denne gangen og. Syns nok ikke det var så mye smertelindring i det for det er uansett så intenst på det tidspunktet, men det var en fin opplevelse.

Dette kan jeg ingeing om, men det høres som interessant ut! :) men er min første, så jeg aner ikke hva jeg skal gjennom heller i så måte.

Eg fødte forrige gong i vatn, heime. Hadde eigentleg tenkt å bruke badekaret som smertelindring tidlegare i fødsel, og ingen klare planar for kor eg skulle føde. Men så fann eg ut at eg ikkje syntes det var godt å ligge der for smertelindring, då ville eg heller opp og stå og gå. På slutten så gjekk eg oppi karet igjen, litt sånn spontant, og så vart det fødsel der.

Det var veldig fint, og eg satser nok på fødsel i vatn denne gongen også.

Back
Topp