Vannet gikk!

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hadde ingen forvarsel overhodet. En dag uten kynnere.
Brått gikk vannet, og jordmor ba meg komme om jeg fikk rier med 5 min. mellom, siden hodet lå så langt ned og jeg var andregangs.
Null kynnere.

En time etterpå smalt det: brått rier med kun 2 min. mellom! Ingen gradvise tak nei... Og sambo var i butikken.

Fikk han endelig hjem, og vi ankom føden. Tok ctg for å se om jeg kun.e føde i vann, og så ble det sjekk. Jeg var 9 cm. åpen, og det var ikke mer enn to timer siden vannet gikk, uten kynnere! Hva skjedde med åpningstiden?

Ble noen press før hodet til slutt kom ut, og jeg fikk henne opp mellom bena. Navlesnoren hadde kommet rundt halsen da hodet stod og tøyde åpningen, så hun gråt ikke og var blålig. Jordmor ville tilkalle barnelege, men da gråt hun! Fikk først lav poengsum, men ett minutt senere var den nesten perfekt, og så ble den perfekt! :)

Fødte altså 3 timer etter at vannet gikk, og med rier som gikk rett på med 2 min. mellom. :p
Ingen smertelindring! :)
Ingen rifter! :)

En drømmefødsel!

Skummelt med navlesnoren, men det er visst vanlig. Noen som vet om de tar skade av dette? Jordmor sa at de tåler det for en kort periode, og at hun ikke ville ha kviknet til så fort ellers. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det... Noen erfaringer? :rolleyes:

Hun ble født i natt, en dag før termin! Så slapp 22. juli! :p
Hun veier 3285 gram, er 49 cm lang, og 36 cm rundt hodet.
Helt perfekt! :)

Og storesøster er nå i hundre! Kysser og klemmer, skriver kort. Og hun skal sove sammen med oss inatt! :)
Stille og rolig på barselhotellet, da nesten alle reiste hjem idag.

Jeg har nå ikke sovet siden vannet gikk, men skal ta en liten lur straks!

Stolt tobarnsmamma :)

Gratulerer:)

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Gratulerer! Har ingen erfaring annet enn at jeg selv ble født med navlestrengen godt surra rundt halsen, og det var visst himla dramatisk. Jeg vokste opp uten noen plager. Er sjeldent syk og har aldri brukket ett ben i kroppen. Så det kan gå veldig bra vet jeg :)

Termin 24 juli. Ei lita jente i magen

Gratulerer så mye med jenta :) høres ut som en flott fødsel :) kose dere masse :)

Venter en liten prinsesse ❤❤❤

Gratulerer! Har ingen erfaring annet enn at jeg selv ble født med navlestrengen godt surra rundt halsen, og det var visst himla dramatisk. Jeg vokste opp uten noen plager. Er sjeldent syk og har aldri brukket ett ben i kroppen. Så det kan gå veldig bra vet jeg :)

Termin 24 juli. Ei lita jente i magen
Så godt å høre! :)
Slapp jo å tilkalle barnelegen, hjalp at jordmor masserte henne.
Men tenker jo på oksygen til hjernen osv. :oops:
Men må jo bare tenke at alt er bra, og hadde det vært alvorlig hadde de vel tilkalt barnelege etterpå.
Håper jeg. ;)

Gratulerer så mye :D flott at du fikk en drømme fødsel :)
Kose dere masse alle sammen
♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

:gen014 Gratulerer så mye. Min første kom med navlestrengen så stramt rundt halsen at den ble klippet før hun kom ut. Hun fikk appg på 4 og de løp avgårde med henne. Så henne ikke før etter to timer. Var innlagt på nyfødt første dagen. Hun går nå i snart i andre klasse. Leser og skriver som en helt. Fikk nesten perfekt på nasjonale prøver noe som visstnok er uvanlig. Så det ser ut som alt har gått bra

Gratulerer så mye. .. Her gikk vi rett på trykketrang og pressrier så kjenner til at d kan komme brått på. . Hehe....

kose dere masse;-);-)

♥Nydelig prins 14/7-13♥

Gratulerer så mye! :)

Gratulerer så mye, og så deilig med så flott fødsel da:) :)

Ååå, så fantastisk!! Var på sykehuset i dag og tenkte på deg. Helt sprøtt at du faktisk var der da!

Gratulerer så mye med lillesøster :)
Nyyyt hvert sekund!

Storesøster Mars 2009
Lillesøster er ventet 11.07.13

Back
Topp