Vannet gått?

mamma til 2 snart 3

Blir kjent med forumet
Var på overtidskontroll idag, 6 dager etter termin. 3 cm åpning nå, og jeg blei strippet :)) Jordmora håpa at jeg kom i fødsel denne helga, eller så har jeg fått ny overtidstime til mandagen. MEN...har hatt litt mer kynnere idag, og ved 6 tida så merket jeg at det er litt fuktig i innlegget/ trusa..er det virkelig fostervann?? Tenkte å ringe føden å spørre de, men kanskje det er noen av dere som har vært borti det samme?? Og hva de eventuelt gjør videre med det hvis de finner ut at det er lekk?

Håper på fødsel i helga <3
 
lykek til, håper på at det blir fødsel på deg i helgen!
 
Kan være greit å ringe å si ifra, er en grense for hvor lenge de lar deg gå og lekke pga infeksjonsfare. Men så lenge det ikke er mye og ingenting annet som skjer så er det ikke uvanlig å la deg gå et døgn eller så ihvertfall får de eventuelt setter deg igang. Går ikke tomt for fostervann da det hele tiden produseres nytt.
 
Jeg fikk beskjed om å ta på et bind og se om det kom mer når jeg ringte pga usikkerhet rundt om vannet hadde gått.. Men husker ikke helt hvor lenge jeg skulle se an, da dette var i forrige svangerskap :-P 

Krysser fingrene for at du får babyen din i løpet av helgen! :)
 
Det kan være greit å ringe å få fødens vurdering. Da jeg kom inn til fødsel sist, så hadde ikke jeg merket noe uvanlig, bare vanlig utflod, ikke noe ekstra på do - ingenting. Da de tok vannet var det nesten ingenting og i tillegg var det missfarget, så det kan godt være fostervann.
Krysser fingrene for at du er igang! :-)
 
Back
Topp