vannblemme på øverleppa

lissjo

Forelsket i forumet
i løpet av dagen i dag har mini greid å få ei gigantisk vannblemme på øverleppa si[&:]
dette har kommet av smokken på flaska hans (avent)..
hva bør vi gjøre? ta hull på blemma? la den være?

dette må jo gjøre noe inni hampen vondt når/hvis det blir sår av den når vannet kommer ut..
hvordan skal vi da få mate han?

noen som har erfaring med sånt?
eller som har gode tips?[&:]

Dette lurer jeg også på for det ser ut som mini er på vei til å få vannblemme på overleppa.

ORIGINAL: mammakim

det er helt vanlig,er sutte-blemma det[:)]

hva når det går hull da?[&:]

kan de bare fortsette å bruke smokk/flaske da?
mens det står på, liksom?

ORIGINAL: lissjo

kan de bare fortsette å bruke smokk/flaske da?
mens det står på, liksom?

jada, ingen problem!! skal ikke gjøre noe med den..

Min prins har også hatt en blemme på overleppen siden dag 1 og den er der nå også 5 uker senere, tror ikke dette plager dem noe særlig.

Når det kommer til å stikke hull på blemmen, må jeg sterkt fraråde det! Det kan fort gjøre ting mye verre. Det er veldig lett å få betennelse da, og det er definitivt mye verre enn å ha blemmen der! Er sykepleierstudent, og noe av det første vi lærte var å aldri stikke hull på blemmer/vannblemmer[:)]

ORIGINAL: _Lykkeliten_

Disse kommer hele tiden. Her har hun blemma noen dager, så flasser den av. Og et par dager etter begynner en ny en å komme. Bare å la de være. Ser ikke ut til at hun merker den er der engang [:)]

Ja, helt vanlig, og tror ikke det gjør vondt heller. Jesper har hatt mange av disse siden han ble født.

åh, så bra:D
takk for mange svar:)
best å spørre før en gjør noe "galt" synes jeg:)

Jeg oppdaga en vannblemme her i går så det er bra å høre at det er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for [;)] Jeg lurte på om ho hadde feil sugeteknikk eller noe [&:]

Back
Topp