Vannbasert oljemaling

SB93

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Prøvd å Google meg til svar, men blir ikke klok på det.

Jeg fikk en innfall om å male rommet til minstemann (1år) her hjemme ettersom at vi har flyttet..
Hadde tilfeldigvis maling stående som jeg tenkte var greit å bruke. Det viste seg å være en vannbasert oljemaling type. Fant ikke ut dette før jeg hadde tatt nesten hele rommet (har ikke greie på maling[emoji85]).. Har lukket døra inn til det malte rommet, vinduet oppe for lufting og minstemann liggende på soverommet vårt.

Men spørsmålet mitt er som følger:
Hvor lang tid bruker egentlig vannbaserte oljemalinger på å tørke seg fri for avgasser etc?

Blir forvirret over at det er vannbasert... og oljemaling[emoji85]

Hmm, det aner jeg ikke..
Har du funnet det ut?

Jeg var på Carlsen Fritzøe i dag. Der fortalte han at den olja som såkalt er i den vannfortynna oljebaserte malinga ikke er noe å tenke over. Det burde nesten ikke vært kalt oljemaling, men bærer med seg fordelene som oljemalinga gir. Styrke etc. Det avgir litt lukt pga vannet som damper da. Angående avgassing under tørketida mente han det var verst de første timene etter maling, men at han ikke hadde nølt med å sove i rommet samme natten dersom det var malt på morgenen.. Mente derimot at små barn burde drøye noen dager før soving i rommet.

Vi kommer nok til å lufte mye, lukke døra inn til rommet og la minsten sover hos oss et par uker forde da[emoji85] bedre føre-var

Back
Topp