Vannbasert maling og lukt

beibi08og11

Gift med forumet
Någen som vett koss lenge den luktå sitte i? Sammboeren har malt ein vegg i stuå, så kjenne d lukte litt malin... lufte for fult. Kjenne eg blir litt småtung i hode[&:]

Hm, er ikke helt sikker på hvor lenge. Men vet at vannbasert  avgir gasser over flere dager, mens oljebasert avgir mest med det samme .

Oljebasert lukter i MANGE dager.
Vannbasert lukter ikke i mer enn en dag eller to.

Har grunnet noe dører med oljebasert og blir helt ødelagt i hode av det og klarer nesten ikke å være i huset på en uke.

Nå har jeg malt noe panel med vannbasert, og da kjenner jeg nesten ikke noe lukt i det hele tatt forutenom når jeg sitter med hode så og si oppi malingspannet.

Kommer vel litt an på hvilket merke maling du har brukt også. Pleier ikke lukte så lenge i store rom. Vi har malt barnerommet som er pitte lite. Der luktet det i flere uker...

ORIGINAL: nilli

vannbasert maling lukter ikke mange dager, men avgir luktfri gass i flere månder etterpå...  oljemaling derimot lukter opp til to uker, når lukta er borte er gasser den heller ikke lengre.

Var akkurat det jeg hadde tenkt til å skrive [:)] vi maler bare med oljebasert fordi den gjør seg ferdig med gassingen fort istedet for å gasse i mange uker. Mannen min maler når jeg er borte, er nøye med lufting, og så holder vi dørene igjen til soverom og sånn.....

Back
Topp