Vannavgang

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Dere som har hatt fødsler som har startet med vannavgang, hørte dere alle denne "kneppe" lyden i forkant? Og hvor lang tid tok det før riene startet?:)

Mine 3 fødsler har startet med r ier, så nesten litt nervøs og uforberedt på at det kan starte med vannavgang også:p
 
Hørte et stort smell og ca 10-15 min etterpå startet riene for fullt :eek:
 
Jeg hørte noe inni meg som kan minne om et ledd som knekker, så begynte vannet å renne i store mengder :p riene begynte veeeeldig forsiktig etter ca 3-4 timer etter vannavgang :)
 
Hørte ingenting, å merka det ikke heller, da jeg lå i badekaret.. så overaskelsen var stor da de skulle ta vannet på sykehuset, å ingen vann kom :p riene begynte 1 time før, men etter vannet gikk ble de utrolig kraftige..
 
Hørte ingen lyd tror jeg.

Skjedde på morgenkvisten i forbindelse med do besøk:)
Vannet gikk rundt kl 06. Dro på sykehuset i 8-tiden og kjente små rier med en gang.
 
Vannet gikk med et smell og fosset ut i en to gang, og så kom riene som kastet over meg uten pause! Gikk fra 3-8 cm på tre kvarter så riene ble ekstremt intense etter vannavgang!
 
Ja, akkurat som om et ledd som knekker, i korsryggen omtrent. Men det rant ikke ut i strie strømmer, bare kom litt med en gang, resten kom på første pressrie 3 timer etterpå. Spruta ned hele senga, gulvet og jordmor, haha!
 
Kom et pop når jeg reiste meg fra senga for å gå på do. Rant litt på innsiden av lårene, men ikke så veldig mye... Riene kom etter 45-60 min og var ganske intense helt fra starten.
 
Vannet gikk med et smell og fosset ut i en to gang, og så kom riene som kastet over meg uten pause! Gikk fra 3-8 cm på tre kvarter så riene ble ekstremt intense etter vannavgang!
Håper jeg slipper slikt denne gangen. Gikk fra 3-9 på en halvtime sist :eek: fikk ikke puste! Håper VELDIG på rolig åpningsfase :p
 
Ja hørte den knepp lyden, akkurat som dem andre sier, nesten som et ledd. Rant ikke mye her. Var nettopp vært på do i 07.00 tiden, hadde akkurat satt det ene kneet i senga når det skjedde. Rant litt nedover låret og ble en liten dam i senga (type 1dl kanskje). Kjente mens murringer med engang, når kl var 10 kom vi på sykehuset, da var det ca 5min mellom riene som enda ikke var noe værre enn vonde mens smerter. Hun var ute 16.35 samme dag :)
 
Jeg begynte også med rier bare, og ser nå at jeg håper riene kommer først denne gangen og :p De tok vannet mitt når pressriene kom og det ikke gikk av seg selv!
 
Våknet av vondt i magen, tenkte det bare var litt modningsvondt siden jeg hadde hatt det noen dager. Sto opp for å gå på do, i det jeg satt beina på gulvet så fosset det, men kan ikke huske noe kneppelyd. Men er begrenset hva man får med seg halv 4 på morgenen.
Riene kom etter en liten stund, ikke så kraftige men rimelig tett og regelmessig. Tok likevel 26 timer før han var ute.
 
Hørte ikke lyd, men følte det som om det var en vannballong som sprakk. Skjedde for meg på kvelden da jeg satt i en sofa. Hadde hatt kynnere hele dagen. tror ikke de ble så mye vondere etterpå. Fødselen kom ikke i gang noe videre, gikk med svake rier et døgn og ble satt i gang:)
 
Hørte kneppelyd da jeg lå i senga (uke 38+6). Våkna av den lyden, reiste meg opp, sa splætt. Ble satt i gang 24 timer etterpå, unge. Kom 3,5 time etter riene starta (uke 39+0) :)

Måtte inn etter vannavgang, for blodprøver og antibiotika
 
Hm, jeg hørte vel ingen sånn lyd mange andre beskriver her. Satt og tisset da det skjedde, så følte mer at det var en ballong som sprakk og det begynte å renne. Det kom heller ikke så mye som jeg hadde sett for meg, sånn man ser på film osv :p Men det rant konstant, litt hele tiden.
 
Jeg bråvåknet av noe å hoppet på gulvet, å mens jeg småløp inn på badet begynte vannet å fosse. Noe må jeg ha våknet av :)
Mens jeg løp inn på badet ropte jeg "vannet går" så mannen kom springende etter meg å måtte hoppe over vanndammene på gulvet :knegg: Vi har ledd mye av det. Tror aldri jeg kommer til å glemme fjeset hans, halvt våken og halvt i sjokk mens han prøvde å unngå å trø i vannet :laughing002
 
Eg våknet av at eg trodde eg tisset meg ut :hilarious: spratt ut av sengen for å slippe å måtte bytte på sengen! Så sto eg der helt sjokkert over at eg hadde tisset meg ut når eg la merke til at eg i tillegg hadde vondt i magen. Da begynte eg å lure :) 10 min etterpå kom en ny rie og etter det var det nede i hvert 3-4 min. Ganske hissige rier fra begynnelsen av. Vekket min mann og så no skjer det. Så rimelig stresset står han opp å begynner å støvsuge :hilarious::hilarious: aner ikke hvorfor. Tror det var noe med at det måtte være reint når småen kom hjem! Mimrer :Heartred:Heartred men tilbake til spørsmålet... eg kan ikke huske noe smell eller noe følelse av at noe sprakk (men kl var 0600). Men eg bare lakk vann gradevis gjennom dagen, og så kom det ganske mye når pressriene begynte.....
 
Med førstemann gikk vannet da jeg sagt på toalettet i 5 tiden på morgenen. Hørte ikke noe, men følte det som en vannballong som noe stakk hull på. Riene kom ikke før ca kl 10. Da gikk det ganske kjapt når det først begynte. Fikk pressrier i halv 12 tiden, og da vi kom på sykehuset i 12 tiden så jordmor hodet.

Med andremann tok JM vannet da pressriene kom. Så jeg vet ikke hva jeg foretrekker. Begge deler funker like greit
 
Jeg lå og sov, og våknet av at jeg trodde jeg tisset på meg. Kom bare en liten skvett, ikke nok til at det kom i senga. Sto opp og sprang på do, men skjønte raskt at det ikke var tiss siden jeg ikke klarte å holde igjen i det hele tatt ;) Et lite kvarter senere kom første rie.
 
For meg fikk jeg rier først, men bare de "overlevbare" før vannet gikk. Jeg hadde de i to døgn, men merket at det tok seg endel opp mot slutten av dag to. Hadde sovet litt på sofaen og våknet av at jeg måtte tisse. Rieste meg for å gå på do og da sa det "knepp" og vannet fosset ut. Gikk ca 5 min så kom riene fra helvete å tok meg så vi kastet oss i bilen og 20min etter vi ankom sykehuset ble vår datter født!
 
Back
Topp