Vannavgang

bomsa

Flørter med forumet
Noen som har opplevd fødsel som startet med vannavgang? De tok vannet mitt ved 7cm åpning sist, så aner fint lite om det :-p
Grunnen til at jeg lurer er at når jeg gikk ned trappa I morges nøys jeg, og ble plutselig våt ned til knærne. Tok sånn cannesten(soppgreiene) I går kveld, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.
Har ikke termin før 23 mars, så håper ikke det var vannet :-p

Google litt, å fant ut at e iallfall måtte finne et bind å gå med ei stund sånn at de kan teste det eller noe sånn :-) første gang noensinne e har håpt på urinlekasje :-p

Min første fødsel startet med vannavgang. Nå var dette på natten da men jeg var allerede våken pga dårlig søvn. Det varierer jo veldig fra person til person hvor mye vann som faktisk kommer på en gang, noen fosser det ut på og noen bare får litt og litt. Hos meg kom det en del vann, og så gikk jeg på do så kom det enda litt mer. Det kom faktisk litt I bilen på vei til sykehuset noen timer senere også. Jeg vil tro utfra det du beskriver at det er vannavgang, du merker jo om det er tisser ihvertfall, og om det er I forbindelse med sopp så pleier ikke det komme vann men mer som noe litt tjukkere og seigt, om du skjønner :-p
spennende å se hva som skjer:)!

Kom masse rester av den tabletten også. Men kommer ikke noe mer her nå.... får se litt ann utover dagen :-)
Passer forferdelig dårlig med fødsel nå :-p småsyk, syk 3åring å ingenting klart... jaja, får ta det som det kommer :-)

Jeg må konsentrere meg kraftig for å holde igjen at jeg ikke tisser på meg om jeg nyser... Har ellers god kontroll på blæremusklaturen, men den svekkes helt ved nysing... :p Så kjenner igjen den biten med å bli våt ned til knærne om nyset kommer veldig brått :p

Min forrige fødsel startet med vannavgang. Jeg var ikke i tvil, det kom masse og det fortsatte å komme jevnlig helt til fødselen var over :) Mengden etterhvert var selvfølgelig ikke like stor, men måtte gå med bind hele tiden :)

Opplevde også at det kom mye væske ut morgenen etter jeg tok den tabletten.. Følte jeg lak vann/veldig tynn utflod de to første dagene etter tabletten. Vet ikke om det er normalt, men var værtfall ikke vannet som gikk her ihvertfall :) Regner med de hadde sett det på ultralyden jeg var på på onsdag :p

Min forrige fødsel startet med vannavgang på natta. Jeg var bare tre dager fra termin, så her var det ingen tvil. Det rant, skikkelig rart. Som om jeg tissa på meg, ganske mye. Helt blank væske

Opplevde også at det kom mye væske ut morgenen etter jeg tok den tabletten.. Følte jeg lak vann/veldig tynn utflod de to første dagene etter tabletten. Vet ikke om det er normalt, men var værtfall ikke vannet som gikk her ihvertfall :) Regner med de hadde sett det på ultralyden jeg var på på onsdag [emoji14]
Det opplevde jeg denne gangen også. Men det rant ikke nedover beina [emoji14]

Jeg hadde høy vannavgang da jeg fødte. Det vil si at det går hull langt oppe i fostersekken, så da kom det bare litt vann. Var inne og fikk bekreftet at det var fostervann, og fikk beskjed om å komme igjen dagen etter for igangsettelse (siden det ikke er optimalt å gå rundt med hull inn til babyen). Jeg rakk ikke å komme inn for igangsettelse ;)

Er hodet på babyen festet?

Begge mine startet med vannavgang og da kom d litt først, men tok ikke lang tid før d kom enda mere... :) Så er d vannet ville jeg tro d kommer mer etter kort tid...jeg satt meg ned og reiste meg noen ganger og da kom t mer :);) Men er du usikker, så dra å sjekk :)

Begge mine startet med vannavgang og da kom d litt først, men tok ikke lang tid før d kom enda mere... :) Så er d vannet ville jeg tro d kommer mer etter kort tid...jeg satt meg ned og reiste meg noen ganger og da kom t mer :);) Men er du usikker, så dra å sjekk :)
Hos meg kom det ikke mer før de tok vannet på 8-9 cm, så ingen fasit der ;) Ikke mer enn kanskje 0,5-1dL som kom av seg selv:confused:

Ville tatt kontakt med føden å fått det sjekket! Er det vannavgang og hodet ikke er festet, så skal du f.eks. være forsiktig.

Ikke kommet noe mer I løpet av dagen, å alt kjennes normalt, så går ut fra at det hadde noe med den canestentabletten e tok I gårkveld :-)

Ikke kommet noe mer I løpet av dagen, å alt kjennes normalt, så går ut fra at det hadde noe med den canestentabletten e tok I gårkveld :)
Har du vært i kontakt med føden? Det er altså fullt mulig å ha en liten mengde fostervann som lekker, og at det ikke skjer noe mer. Jeg fikk som sagt beskjed om å komme inn dagen etter for igangsettelse da det skjedde med meg (men fødselen kom igang av seg selv...).

Forrige fødsel startet med vannavgang. Kom ikke så veldig stor mengde til å begynne med. Men det produseres hele tiden nytt fostervann. Så det rant litt hele tiden egentlig.
Bekkenmuskulaturen kan bli veldig slapp nå på slutten. Kan være at man ikke klarer å holde på urin når man nyser og hoster.
Viktig med knipeøvelser :-)

Back
Topp