Vannavgang uten rier - igangsettelse. Erfaringer?

Islay

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Vannet gikk igår men jeg har enda ikke fått rier. Jeg skal legges inn imorgen tidlig for igangsettelse. Det blir modningstabletter dersom det ikke er noe åpning, eventuelt drypp dersom det er 3-4 cm slik jeg forstod det på jordmor idag.

Noen som har erfaring med dette?
Har lest om andre med erfaring med modningstabletter, men hos de har ikke vannet gått. Noen som vet om det er av betydning, eller om igangsettelse med modningstabletter er det samme uansett om vannet er gått eller ikke? :happy:
 
Ingen erfaring, men masse lykke til!! :D:Heartred
 
Sniker.

Vannet mitt gikk 23.12 for drøyt 4 år siden. Ingen rier. Kontroll på sykehuset og avtale om å komme inn for en sjekk og igangsetting julaften klokken 21. Altså 24 timer etter føeste vann kom.
Klokken 20 startet riene, og jeg slapp igangsetting. Der var innen en halvtime fra vi måtte sette oss i bilen og dra at riene tok tskm Jeg hadde planlagt hjemmefødsel med jordmor så hun kom hjem til oss den kvelden og tok mot minstemor som er født 25.12 kl 00.02
 
For over 10 år siden gikk vannet mitt. Han var heller ikke festet. Jeg ble innlagt med en gang og ble satt igang morgenen etter pga jeg ikke var moden og hadde manglende rier (hadde kun kraftige kynnere). Fikk både akupunktur og tabletter. Fikk også drypp etterhvert
 
Sniker.

Har faktisk opplevd det to ganger :hilarious: Første gang ventet jeg på rier i halvannet døgn men ingenting skjedde. Var moden og avflatet men hadde ikke åpning da jeg ble satt i gang. Det tok 19 timer fra start til slutt, og ca. 7 timer på fødestue med 4 timer aktiv fødsel. Fikk to modningstabletter men måtte få drypp for og få fremgang. Når jeg først fikk drypp gikk det fort og greit. Andre gang hadde jeg misfarget fostervann og ble satt i gang med én gang. Tok til sammen 18 timer fra start til slutt, med ca. 7 timer på fødestue og 1,5 time aktiv fødsel. Hadde 2-3 cm ved igangsetting. Hadde ingen fremgang av tabletter da heller så måtte få drypp, og da gikk det veldig raskt og greit. Har jo aldri opplevd en fødsel uten igangsetting og drypp så har ikke noe og sammenligne med. Synes det var helvete første gang og helt levelig og greit andre gang. Hadde komplikasjoner i form av stor blødning (1500 ml) og utskrapning i narkose første gang. Det samme hadde skjedd andre gang om det ikke hadde blitt tatt forholdsregler, men da gikk det bra. Vanskelig og si om det bare er noe som skjer med meg eller om livmoren ble veldig sliten av dryppet.

Lykke til :)
Sniker.

Vannet mitt gikk 23.12 for drøyt 4 år siden. Ingen rier. Kontroll på sykehuset og avtale om å komme inn for en sjekk og igangsetting julaften klokken 21. Altså 24 timer etter føeste vann kom.
Klokken 20 startet riene, og jeg slapp igangsetting. Der var innen en halvtime fra vi måtte sette oss i bilen og dra at riene tok tskm Jeg hadde planlagt hjemmefødsel med jordmor så hun kom hjem til oss den kvelden og tok mot minstemor som er født 25.12 kl 00.02
For over 10 år siden gikk vannet mitt. Han var heller ikke festet. Jeg ble innlagt med en gang og ble satt igang morgenen etter pga jeg ikke var moden og hadde manglende rier (hadde kun kraftige kynnere). Fikk både akupunktur og tabletter. Fikk også drypp etterhvert

Tusen takk for at dere delte deres erfaringer :happy:
 
Lykke til! ☺️❤️
Med storesøster gikk vannet mitt 1.5 døgn før riene startet. De skulle egentlig sette meg på drypp, men riene tok seg opp før de rakk det.
 
Back
Topp