Vannavgang...Oppdatert!

Skytten84

Glad i forumet
Jepp! I dag starta vannet å gå!Kommer fra sykehuset nå! Babyen lever, og har masse fostervann igjen! Så nå er det bare å vente og krysse alt man har! Skal ta det helt med ro og kontroll på lørdag hvis det ikke skjer noe før det! Noen som har noen erfaringer med dette?

---------------------------------------------------------------------------
Lørdag:I dag har jeg vært på sykehuset til kontroll. Det er fortsatt dårlig prognose, men testen på fostervannlekasje var negativ, så det er et lite skritt i riktig retning!:) Jeg kan ikke senkte skuldrene, men bittelitt senkes de ;)
Takk for alle omtenksomme kommentarer! Unner ingen andre det her altså!
 
Huff så skummelt!! Håper virkelig det går bra...
Kroppen fortsetter jo å produsere fostervann hele tiden, men kan vel bli slitsomt hvis du skal lekke i mange mnd.

Når jeg begynte å lekke forstervann i uke 36 sist, var det kontroller hver dag i 3 dager, og etter det måtte de sette i gang fødselen pga stor infeksjonsfare, siden det da er ett hull på fosterhinna....

Ønsker deg masse lykke til:)
 
Takker for svar! Jeg er ikke så optimist! Men CRPen min er bra! Så krysser fingrene! Skal inn på lørdag hvis det ikke skjer noe spes før det.
 
Oida, d er litt vel i tidligste laget da  men behold optimismen din du, ting kan fort gå fint :D
 
Oida,det var tidlig ja! Ingen erfaring med det selv, men som det blir sagt her så produseres det hele tiden nytt fostervann-så det her SKAL gå bra!!  Har de noen formening på sykehuset om hvorfor du har begynt å lekke fostervann?
 
Åjjda:O
hvor mage uker er du på vei?
Håper babyen holder seg inne litt lengere:):)
 
Eneste jeg har hørt om er hun på Jordmødrene som hadde vannavgang i uke 15, hun lå da på sykehuset frem til fødselen startet av seg selv i uke 28. Krysser ALT jeg har for  deg! Bare ligg rett ut, og jeg hadde nesten forlangt antibiotika bare for sikkerhetsskyld.
 
Har ingen erfaring, så jeg bare krysser fingrene for at dette går helt fint :0)
 
Takker for svar! Har tatt kontakt med et større sykehus i kveld, bare for å få flere meninger! Venter på svar tilbake fra de. De skulle ringe før ti. Jeg er ca 18 uker på vei. 17 + 4/5 viste ul i dag.
 
Det eneste håp jeg vil tro du har for at den lille skal klare seg, er å bli lagt inn på sykehus og ligge der rett ut dagen lang resten av svangerskapet.. Og det er hvis man ser helt bort ifra infeksjonsfaren... 

Hver gang du står virker tyngdekraften mot deg... 

Utrolig kjedelig at dette skulle skje!! :( 
 


Rugekasse skrev:
Det eneste håp jeg vil tro du har for at den lille skal klare seg, er å bli lagt inn på sykehus og ligge der rett ut dagen lang resten av svangerskapet.. Og det er hvis man ser helt bort ifra infeksjonsfaren... 

Hver gang du står virker tyngdekraften mot deg... 

Utrolig kjedelig at dette skulle skje!! :( 


Jepp!
Jeg har lagt meg rett ned ;) Tenkte at jeg har oddsa på min side tross denne fæle situasjonen! Bra CRP, bra med fostervann, trur det så og si ikke lekker lengre og babyen lever! Er ikke noen åpning og livmorhalsen er mellom 3 og 4cm! :)
 
dette går fint, ingen erfaringer, men legene er sååå flinke... :) så du får nok god oppfølging.
 
Huff, dette er skremmende altså...... Men hva er det som gjør prognosene dårlig dersom du er tett nå, livmorhalsen lang nok og barnet har godt med fostervann? Kan du fortsette å lekke?
 
Så godt å høre at det går i riktig retning, sånn skal det fortsette!!!
 
Så det har stoppet å lekke? 
 
Jeg har jo liggi konstant etter dette ble oppdaget, men sånn det så ut nå lakk jeg ikke ! men, kan gjøre det alikevel. Det er en stor infeksjonsfare, og stor fare for at det starter igjen. De vet jo heller ikke hvorfor jeg lakk, får svar på noen dyrkningsprøver på mandag, bla den gbs(?) som ei annen her inne har. Men, alt som kan være bra i en slik situasjon er bra, så vi krysser fingrene!!!  :D
 
Men ville de ikke legge deg inn noen dager for å være på den sikre siden? Ikke minst siden du allerede har opplevd to sa.. Vil ikke skremme deg, de vet nok hva de gjør :)
 


Skytten84 skrev:
Jeg har jo liggi konstant etter dette ble oppdaget, men sånn det så ut nå lakk jeg ikke ! men, kan gjøre det alikevel. Det er en stor infeksjonsfare, og stor fare for at det starter igjen. De vet jo heller ikke hvorfor jeg lakk, får svar på noen dyrkningsprøver på mandag, bla den gbs(?) som ei annen her inne har. Men, alt som kan være bra i en slik situasjon er bra, så vi krysser fingrene!!!  :D


Krysser alle fingrene for deg X X X X X X 
Dette MÅ gå bra!!!
 
Back
Topp