Vannavgang i natt.. Uke 21+4

Høst og vår barn

Høst+sommerbarn
Jeg har vert inne til ultralyd en gang i uken fra uke 18 da de oppdaget at det var lite fostervann. På ultralydene har det vert lite fostervann men nok til at baby har det bra. Han vokser også slik han skal og alt annet ser bra ut. Men det har vert mistanke om at jeg lekker fostervann, litt om gangen slik at jeg ikke har merket noe serlig til det. Ukene har vert nervepirrende men vi har prøvd å holde motet oppe siden alt har holdt seg stabilt i 4 uker. Vi har fått klar beskjed på at det ikke er sikkert at baby vil klare seg og at fødsel kan starte tidlig. Eller at jeg får en infeksjon som er alvorlig.

I natt våknet jeg av at det rant vann mellom bena og jeg var ikke i tvil om hva det var.. Jeg fikk panikk og tenkte at nå starter fødselen og vi mister gutten vår. Vi fikk ringt lege vakt som sendte ambulanse der jeg heldigvis fikk roet meg ned og ikke skalv ukontrollert slik jeg gjorde når det skjedde.

Vi fikk et rom på sykehuset og ventet på å bli undersøkt. Etter å ha sovet litt så ble jeg undersøkt med ultralyd og nedentil. Ultralyden viste at det fortsatt var fostervann rundt baby og at han hadde det bra. Vi fikk beskjed om at det beste var å dra hjem å slappe av og ringe viss jeg får smerter eller tegn på infeksjon noe som det stor risiko for.

Nå har jeg ligget på sofaen i hele dag og vert redd for å få rier eller mer vannavgang. Det har kommet litt fostervann etter vi kom hjem men ingen smerter. Jeg vet at de vil gjøre mer fra og med uke 23 og jeg håper nå inderlig at jeg klarer å holde han inne i 2 uker til ( helst mye lenger..). Jeg har ny time til ul på mandag.

Er det noen som selv har opplevd tidlig vannavgang eller vet om noen har det som vil fortelle sin historie?
Noen som har født ekstremt prematurt?

Huff så innmari vanskelig situasjon! Har ingen erfaring med det selv, men har lest noen blogger om det, husker dog ikke hva de het, men kanskje de dukker opp om du googler litt? Tror jeg kom over linken her på babyverden en gang i høst.

Masse lykke til, håper alt går bra og krysser fingrene!

Huff så innmari vanskelig situasjon! Har ingen erfaring med det selv, men har lest noen blogger om det, husker dog ikke hva de het, men kanskje de dukker opp om du googler litt? Tror jeg kom over linken her på babyverden en gang i høst.

Masse lykke til, håper alt går bra og krysser fingrene!

Takk for svar! Har googlet mye og har funnet en del.

Jeg vet at det er andre som har skrevet om det her inne tidligere, men husker ikke nå hvem og hvor du kan finne det. Jeg kjenner en som opplevde tidlig vannavgang, og ble lagt inn på sykehus med fullt sengeleie i mange uker, det gikk bra (jeg husker ikke hvor tidlig vannet startet å lekke hos henne).

Så utrolig skummel situasjon du er i, men godt du får oppfølging. Krysser alt jeg kan for at det holder seg med nok fostervann i mange (mange) uker til, og at alt går bra. Sender deg noen gode klemmer ❤️

Off! Krysser fingre for deg og bebis!! Husker bare fra serien jordmødrene som gikk på NRK. Der var det en som var i en situasjon som virker ganske lik d du beskriver. Hun måtte være sengeliggende og klarte å holde barnet inne til et stykke opp på 20-tallet i alle fall.. Gikk bra m hu og bebis.
https://tv.nrk.no/serie/jordmoedrene

Oi - skjønner at det er skremmende!!!! Godt de følger opp, krysser alt for at det går bra :)

Vi opplevde det i april. Vannavgang pga infeksjon i uke 23. Føler veldig med deg, en stor påkjenning og masse tanker og bekymring. Det endte ikke godt for vår del, gikk ganske raskt i fødsel og de kunne ikke stoppe den da jeg utviklet sepsis.
Ønsker dere masse lykke til, tøff tid men kan også ende godt.

Ikke opplevd lignende. Men vil bare ønske masse lykke til og krysser alt jeg har for dere og lilleprinsen ❤️ Hold deg i ro og la mannen ta seg av resten.

Krysser fingrer for at alt går bra❤️. Ta det med ro og ta vare på deg selv og lille gutten❤️

Huff, det er min store skrekk! :( Jeg håper virkelig at dette går bra. Prøv å ligg så mye som mulig, ikke anstreng deg og prøv å slapp av (lettere sagt enn gjort). Stress er ikke bra for verken deg eller barnet. Prøv å fordyp deg i en bok eller en serie e.l, slik at du kanskje klarer å tenke på noe annet. Det er det eneste du kan gjøre for barnet ditt nå. Ikke få dårlig samvittighet for ting som skulle vært gjort/de andre barna du eventuelt har fra før. Hvis den lille kan få være inne i magen flere uker til, og dermed ha en sjanse til liv, er det viktigere enn alt annet nå. Sender mange gode tanker til deg og den lille <3

Vi opplevde det i april. Vannavgang pga infeksjon i uke 23. Føler veldig med deg, en stor påkjenning og masse tanker og bekymring. Det endte ikke godt for vår del, gikk ganske raskt i fødsel og de kunne ikke stoppe den da jeg utviklet sepsis.
Ønsker dere masse lykke til, tøff tid men kan også ende godt.

Fælt å høre at det ikke gikk bra❤️Ingen tegn til fødsel her og ikke tegn på infeksjon. Krysser fingrene for at det forsetter slik...

Huff, det er min store skrekk! :( Jeg håper virkelig at dette går bra. Prøv å ligg så mye som mulig, ikke anstreng deg og prøv å slapp av (lettere sagt enn gjort). Stress er ikke bra for verken deg eller barnet. Prøv å fordyp deg i en bok eller en serie e.l, slik at du kanskje klarer å tenke på noe annet. Det er det eneste du kan gjøre for barnet ditt nå. Ikke få dårlig samvittighet for ting som skulle vært gjort/de andre barna du eventuelt har fra før. Hvis den lille kan få være inne i magen flere uker til, og dermed ha en sjanse til liv, er det viktigere enn alt annet nå. Sender mange gode tanker til deg og den lille <3
Har to barn fra før som er reist til besteforeldrene for en stund. Er heldig som har den muligheten selv om jeg ikke liker å ha dem borte.. Har planer om å ligge så mye som mulig for å være sikker på at jeg har gjort det jeg kan for lillegutt. Setter pris på gode tanker❤️

Det er veldig bra da. De koser seg nok hos besteforeldrene sine :) Hold oss oppdatert på hvordan det går med deg videre. Vet at jeg kommer til å tenke på deg/dere fremover!

Hørt om en det skjedde med i uke 23, hun fikk holdt babyen inni magen i noen uker til før hun kom for tidlig til verden. Det har gått veldig fint, og babyen er frisk og fin i dag.
Hold motet oppe, veldig skremmende situasjon, men masse lykke til <3 :-)

Ønsker deg alt hell og håper lille gutten kan holde seg inni magen i mange uker til:Heartblue

Åneeeiii! :(
Jeg hadde vannavgang 25+2 med storebror, og ble innlagt på Ullevål med en gang.. Ble liggende der til 27+4. Hadde strengt sengeleie og det ble tatt undersøkelser og prøver hver dag.. Men 27+4 løsnet morkaka også, og fikk rier, så det ble keisersnitt. Det gikk heldigvis veldig bra for oss, og han er en 100% frisk og aktiv gutt som er 8 år neste uke! :)

Ønsker deg masse lykke til. Knip igjen i noen uker til og slapp masse av ☺

Back
Topp