Vann?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor mye vann drikker barna? Hvor mye væske totalt med melk og evt annet?

Her er bleiene mye tørrere etter jeg begynte å jobbe :(

Last edited:
Ca 200-250 ml mme. Aner ikke hvor mye vann, bytter ut vannet i tutekoppen ganske ofte. Men hun har vel 3 godt våte bleier i døgnet.

Hun får 200ml når hun legger seg, hvor mye vann er jeg usikker på. Men hun drikker ganske masse igjennom dagen, elsker å drikke av tutekoppen sin!

Her har vi sluttet med mme på flaske, så noe vanskelig å vite eksakt hva hun får i seg... tipper hun får i seg 3-4 eller 500 ml om dagen.. varierer jo, men noe slik :) til frokost får hun juice for å øke jern opptaket, utover dagen får hun vann og/eller smoothie, og ekstra lett lettmelk til kvelds...

Nesten ingenting, går stort sett i morsmelk. Drikker ikke noe særlig i de timene jeg er borte.

Ikke veldig mye. 100 ml kanskje og 200 ml mme. Men får grøt av 400 ml vann i løpet av dagen også, så blir jo litt da.

Usikker på kor mykje vatn han drikker totalt. Gir han vatn til kvart måltid + tilbyr han vatn sånn innimellom.

Usikker på hvor mye veske han får i seg., syntes ikke vesken i koppene hans minker noe særlig.. Drikker stort sett morsmelk ved leggetid og i løpet av natten..
Har også merket tørrere bleier etter at han har blitt mer glad i mat og jeg har ammet mindre., men der har godt seg litt til nå.. Men er det ikke naturlig at det blir litt tørrere bleier nå som de spiser en del ?

Drikker ca 150mlx3 med melk ila dagen + vann til hvert måltid (er ikke mye som går ned, men litt -kanskje 100-200ml totalt ila dagen).
Får 1smoothie/fruktpuré til til lunsjen.
Har nok våte bleier ila døgnet

400 ml mme i døgnet og utenom det tipper jeg ca 1,5-2 dl vann i drikke og ca 2 dl vann i grøten.

Fra 2 flasker med 210 med mme, vann til alle måltider og får tilbude om vann uten om måltidene så hvor mye eksakt er eg ikke sikker på.

Drikker masse vann fra tutekoppen sin hele dagen. Fyller den opp til hvert måltid, så drikker nok mellom 5-7 dl vann. Pluss en god del morsmelk. Ammer vertfall 4 ordentlige måltid i døgnet.

Å her drikker hu mye sambo gir henne utvanna eple å appelsinjus så da går det ned å vann av å til er vell lei å bare drikke vann så får hu melk å da. Det er vell noe å prøve å gi utvanna jus så det er smak i det? :)

Får mye væske ila dagen. Drikker mye vann, får væske via fruktmos, grøt, yoghurt og middagsglass. Aner ikke hvor mye i ml, men bleiene er konstant bløte:p

Back
Topp