Vann

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Har dere prøvd å få de små til å drikke vann?

Her så smaker han på det. Men selv på varme dager så "tar" han ikke flaska med vann ;)
Men jeg er glad for at han tygger litt på tuppen og smatter og smaker på vandråpene som da kommer ut.

Skal vi ikke vente med vann?? Mener å huske det fra storebror var liten

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Har prøvd med sprøyte, fallt ikke i smak.

Kun gitt sukkervann en kveld hun hadde skikkelig vondt i magen, og det falt veldig i smak ;) Blir å prøve så smått fremover hvis varmen vedvarer og hun spiser mindre :)

Har ikke prøvd, fullammer også :-)

Skal vi ikke vente med vann?? Mener å huske det fra storebror var liten

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Hos oss sa helsesøster at det bare var å gi vann :) rett fra springen.

Alltid hørt at vann til baby skal kokes til de er over 6 mnd.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Alltid hørt at vann til baby skal kokes til de er over 6 mnd.

Ja jeg fikk beskjed av helsesøster om at hvis jeg skulle prøve å gi han vann, så skal det kokes først

Syns det er snodig og dumt at det kommer ann på hvilken helsestasjon man snakker med i forhold til hvilket svar man får.

Da jeg reagerte på at vannet ikke måtte kokes, da helsesøster her fortalte oss det, sa hun at de på sykehuset her tar vann fra springen så lenge ikke barnet er prematurt eller er lite og svakt e.l.

Men, jeg kokte vannet de første gangene vi smakte på vann her ;) følte det var tryggest til en liten kropp :)
Nå koker jeg litt og heller oppi kaldtvann fra springen så det blir lunka.

Vi vasker aldri, eller gir vann rett fra springen. Hverken til premature eller fullbårne. Men der er kanskje bare hos oss. Selv koker jeg alltid flasker og smokker det første halvåret. Deretter får slikt gå i oppvaskmaskin.

Så lenge en fullammer så skal det ikke være behov for vann. En må bare huske på å drikke nok vann selv! :)

Jeg trodde også man måtte koke vann man gir til de små. Så rart de sier forskjellig på helsestasjonene.
Det er jo ikke alle som har "rent" vann i springene, men vann fra egen brønn.

Her går det kun i morsmelk. Prøver å tilby litt oftere da.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk høre av helsesøster her at det bare var å ta fra springen. Hun var hjemme hos meg og gav han selv den første smaken på vann. Han elsker det da :)
Han har så mye hikke som plager han, så helsesøster mente vann kunne hjelpe.

Nå får han litt vann når magen er veldig stram (setter veldig igang magen så han får gått på do) eller det er varmt.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så lenge en fullammer så skal det ikke være behov for vann. En må bare huske på å drikke nok vann selv! :)

Jeg trodde også man måtte koke vann man gir til de små. Så rart de sier forskjellig på helsestasjonene.
Det er jo ikke alle som har "rent" vann i springene, men vann fra egen brønn.

Det fikk vi jo beskjed om ja ;) at det var for de med kommunalt vann ;)

Har gitt litt kokt vann på de varmeste dagene, hun tar det på flaske :)

Jeg fikk vite det var greit med vann etter de hadde fylt 6 uker.

Dere som gir vann, hvor mye drikker de om gangen?

Jeg fikk vite det var greit med vann etter de hadde fylt 6 uker.

Dere som gir vann, hvor mye drikker de om gangen?

Helsesøster sa til meg at 10 ml var nok for han. Men det er noen uker siden, så noen ganger får han pittelitt mer. Særlig hvis vi er på biltur og det er varmt og jeg ikke får ammet han mens vi kjører. Da får han litt vann hvis han er sulten også, bare mens vi leter etter et sted å stoppe der jeg kan mate han. Det er ikke like greit å stoppe på motorveien f. Eks :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp