Vann

Jeg fikk beskjed av helsestasjonen at jeg kunne prøve det idag, mn har alldri hørt dt før. han lå på gjennomsnittet ang vekt. han får 1-2 ganger på natt. Men hun sa d at jeg kunne prøve og etterkvart så sov han nok natten gjennom. Men ikke vet jeg, men verdt et forsøk
 
Syns det var tidlig å gi vann på natta. Trodde det var noe man ga for å avvenne dem natt flaska.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Kjenner jeg blir litt skeptisk jeg også.. Det er jo primært fordi de har behov for mat ofte at de våkner på natta for å spise. Å begynne å gi vann synes jeg høres noe drastisk ut for å få barnet til å sove natta gjennom, noe som er unaturlig hos de fleste når de er så små.
 
Kjenner jeg blir litt skeptisk jeg også.. Det er jo primært fordi de har behov for mat ofte at de våkner på natta for å spise. Å begynne å gi vann synes jeg høres noe drastisk ut for å få barnet til å sove natta gjennom, noe som er unaturlig hos de fleste når de er så små.
Sign

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Jeg er veldig enig, men hadde hun sagt at han veiide over gjennomsnittet så hadde jeg vært mer enig,så ble jo litt overassket,
 
Min erfaring er at folket som jobber på helsestasjonen ofte mangler en del kompetanse. Dessverre.
Sist jeg var der med mini argumenterte de for at det var umulig at en baby kunne reagere på ting jeg spiste gjennom morsmelka. Med storebror måtte jeg lære de tegnene på for mye melk i brysten(hadde bestilt time på helsestasjonen og funnet svar via internett før jeg møtte opp..).

Jeg bruker derfor langt heller internett fremfor helsestasjonen.
 
Jeg hadde ikke gitt vann med mindre jeg hadde for lite melk til det måltidet...
 
Men altså 4 kilo på 4 mnd( var 2500 når haføle født og nå 6500) det er ikke mye? Jeg vet at det ikke går ann og hørr på helsestasjonen alltid. Derfor ville jeg høre her med dere.
 
Nei, det er akkurat passe vektoppgang:)

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Mini var 3300 da han ble født, og veide 5500 på 6 ukerskontrollen. Regner med vi er oppe i ca 7 kg nå(skal inn i morra)
 
Det er helt fint vektøkning :) så lenge du gir morsmelk er der ingen øvre begrensning ble vi fortalt. Min niese var godt over 7kg (da hun var 4mnd)
 
Back
Topp