vann

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
når skal de egentlig begynne å drikke vann?
Nå får vesla for det meste mm, men får et lite måltid med grøt eller grønnsaker iløpet av dagen.

Vi bruker vann ved siden av grøten og annet fast føde, for syntes det er naturlig :)

Hvordan "serverer" du den da?  Kokt og avkjølt?  på flaske? 
Her blander jeg grønnsakene med mm.. og det er flytende.. alikevel vann?
For et merkelig spørsmål... :)

Jeg halvblander med kokt vann og kaldt vann i flaske :) Jeg har bare begynt å gi grøt, og det føler jeg kan bli litt mektig. Det virker som hu spiser mer når hu får "skylt" det unna litt med vann :) Det er ikke alltid hu vil ha, men hu får tilbudet.. Vann er jo ikke skadelig og tenker at å få inn en vane på vann til måltider ikke skader :)
Det er sånn jeg tenker, men hva som er riktig er en annen sak ;)

Jeg spurte om det da jeg var på 5 måneders kontroll, og fikk til svar at det trenger ikke lenger være kokt vann, men vanlig vann fra springen. Her også får han tilbud om vann etter grøt, men det spyttes ut igjen

Vesla er ikke noe glad i kaldt vann, må være litt temp! Så da er det kjekt å ha litt kokt vann oppi :)

har gitt vann heilt fra hu blei født eg, kokkte vannet frem te hu va ca 4 mnd, nå blande eg litt kokkt å litt kaldt. hu like d best når d e rundt 20 gr. (romtemp)

Min liker alt han får servert, til og med tran, men vann spytter han bare ut igjen :P Noen få ganger lager han gurglelyder med vannet i halsen, mens han smiler....  Har prøvd både kokt vann og vann fra springen, men han liker det ikke.. Vi øver hver dag ;)

uff ja! det tok sin tid før han begynte å drikke vann! men drikker ganske godt nå! prøvde å gi ham litt vann, før han fikk melk. for da er han veldig tørst. det funka. han fikk jo selvfølgelig melk etterpå. men tror han skjønte at vann hjelper mot tørsten. så nå drikker han mer og mer vann for hver dag som går:)) 

ett tips jeg har hørt: ikke gi vann på samme type flaske som de får melka på. ofte forbinder de den flaska med melk og vil da ikke drikke vannet. kan jo være verdt å prøve. hvis de da i det hele tatt tar andre flasker enn den de pleier:P

Back
Topp