Vann til babyen

Ra2

Glad i forumet
Gir dere vann til babyen? jeg har tenkt å begynne å venne henne på det. Greit i sommervarmen tenkte jeg :) Har lest litt forskjellig på nettet om de kan få vann rett fra springen eller om det må kokes først. Noen som vet?
 
Vannet skal kokes helt til 6 mnd alder mener jeg å ha hørt helsesøster si.
Men kok d, å la d avkjøles, så kan barnet gjerne få kaldt vann, de fleste babyer rynker på nesen av d, å vil gjerne ha romtemperert da de er vant til dette fra mm :D
 
Jeg har prøvd nå i varmen som har vært.. Men som nevnt i en annen tråd så skjønner han ingenting av flaska så har ikke vært med største suksess.. jeg kokte vannet og lot det kjøles ned før jeg tok det over på flaske..
 
Av jordmoren på sykehuset fikk jeg beskjed om at de bruker lunket vann fra springen (friske nyfødte). Jeg ble litt overrasket over det faktisk. Drar man utenlands gjelder nok regler om koking. Men jeg ble fortalt at man ikke behøver å gi vann, det holder å legge dem til litt oftere når det er på det varmeste. (For de som blir fullammet). Melken som kommer ut først er nett som sukkervann og ikke særlig mettende.
 
Ser også det står ulikt. noen plasser at det må kokes. andre plasser at det ikke trengs. tror jeg satser på rett fra springen.
 
Jeg prøver å gi vann av og til, men han synes ikke det er kjempe godt. Men har fått det anbefalt fordi han får mme.
 
Har ikke prøvd å gitt han her vann enda, ikke hørt noe om dert og heller ikke kokt på det. Men må gjerne prøve når/hvis sommeren kommer her og det blir skikkelig varmt i været:)
 
jeg fikk beskjed om å gi imsdal eller annet kjøpevann. og det skulle være lunket. for di kunne få vondt i magen av for kaldt vann
 


selly skrev:
jeg fikk beskjed om å gi imsdal eller annet kjøpevann. og det skulle være lunket. for di kunne få vondt i magen av for kaldt vann



Så sant du ikke bor et sted hvor vannet er urent, er det unødvendig å bruke flaskevann. (I utlandet ville jeg gjort det). I tester viser det seg at flaskevann faktisk inneholder mer bakterier enn springvann.I Norge er vannkvaliteten høy nok til at vann fra springen er OK. Evt. kan du koke vanlig springvann visst det er bakterier du er bekymret for. (Test av vann http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/test-av-flaskevann-1640219.html )
 
Back
Topp