Vann til babyen

Bizarre

Glad i forumet
Noen som er inne på dette med å gi vann til babyen?
Er det sånn at de ikke skal ha mer enn 1liter væske totalt i døgnet inkl. mm/mme, eller er det ikke noen begrensning på dette med vann siden det "bare" er vann?
Jeg lurer litt på å begynne å gi lillegutt litt vann i tillegg til hvert måltid, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette.
Hvor mye han skal få og hvor ofte...
Er det flere som gir vann til babyene sine?
Hvordan gjør dere det isåfall?

Det har jeg også tenkt på. Frøkna kaster opp for tida, så burde gi litt vann kanskje innimellom.

De skal ikke trenge vann når de er så små uten det er en spesiell grunn til dette. (omgangsyke, veldig varmt vær ol.)

Vann innholder ikke næring, men fyller plass i magen til barnet. Dermed tar vannet opp viktig plass fra maten. Barnet kan føle seg mett men ikke ha fått nok mat.

Her får hun litt vann innimellom Har alltid noen flasker med kokt vann stående i kjøleskapet (de skal jo bare ha kokt vann til de er 6 mnd eller noe). Har fått besked av hs å gi henne vann om natten hvis hun våkner da (hun sover vanligvis fra 8-9 til ca 8, så vi vil ikke gjeninnføre noe nattmat). Har ikke trengt det enda, heldigvis [:D]
Hvis hun har vært veeeldig lei seg på dagen (type stuptrøtt men ikke fått sove) og skreket seg skikkelig varm, så er hun gjerne litt tørst. Så hvis det er ikke er lenge siden sist måltid så får hun litt vann [:)] Gir henne det hun vil ha, hun drikker vanligvis ikke mer enn 20 ml før hun er fornøyd

vi ga hu her litt vann etter mat nå når hun har vært syk, for at hu ikke skulle surkle så mye. det hjalp på. men det var snakk om noen få slurker:p

fikk beskjed om å gi henne litt før mat også når hun var sår i halsen for at det ikke skulle være så vondt å svelge, tror ikke det har noe å si, så lenge det ikke er store mengder og hver gang :)

Jeg fikk beskjed av HS at jeg måtte bare gi melk, de bruker det som tørstedrikk! Vann er jo ingen næring i så her får han melk når han er tørst [:)] Melk som i MME. Morsmelk kan de jo få ubegrenset av.

De har jo ikke behov for vann sånn i utgangspunktet, eneste grunnen til at jeg gir det er for å veie opp for at han får litt velling på kvelden[:)] 

Back
Topp