Vann i mellomøret..

2barnsmamma

Glad i forumet
Nå har jeg vært forkjølet leeenge og på søndag så tettet det ene øret seg igjen, var til legen idag og jeg har masse vann i mellomøre og måtte bare ta tiden til hjelp, men det er jo så vondt!!!
Noen med tips til hva jeg kan gøre??????

blås luft inn i ørene, asså hold deg for nesa og blås... gjør vondt men hjelper -  ørelys, får du kjøpt på helsekost og saltvanspray/otrivin.
Paracet kan du også ta for å lindre smertene... ellers er det ikke stort man får gjort, men det er viktig at du prøver å få luft i mellomøret så ikke tromhinna sprekker..... (har barn som er kroniker)

ORIGINAL: Champ

blås luft inn i ørene, asså hold deg for nesa og blås... gjør vondt men hjelper -  ørelys, får du kjøpt på helsekost og saltvanspray/otrivin.
Paracet kan du også ta for å lindre smertene... ellers er det ikke stort man får gjort, men det er viktig at du prøver å få luft i mellomøret så ikke tromhinna sprekker..... (har barn som er kroniker)

Sjekka dem foressten bt din når du var hos legen??

Blodtrykket du mener?....d var 113/65..
Har prøvd å holde for nesen og blåse ut men da smeller det igjen i det andre øret også er det så vondt!!!!!![:(]

ja det smeller når du blåser luft i det og det er drit vond jeg vet.... men du kan forhindre at tromhinna sprekker pga presset væske i mellomøret kan gi.

blåser og blåser.....blir bare utrolig svimmel...like før det svartner for meg!

[:)] må ikke blåse så du svartner da [;)] gjør det litt av og til...

Skal prøve[:)]....hvor lenge kan jeg måtte gå slik da? løsner det ikke av seg selv til slutt?

Back
Topp