vann i kropper

siho

Forelsket i forumet
*MIA*
Aah, jeg trodde jeg var plaga med det i svangerskapet men det er INGENTING mot for nå :( vann i henda og beina mine er ekstreme. Det begynner rett der tæra begynner, og buler skikkelig. Ikke har jeg ankler igjen heller. Ingen sko passer :( hva gjør jg nå? Ligger med beina høyt når jeg kan men :/

har du mer ødem etter du har født enn før? så merkelig! egg og grapefrukt hjalp litt for meg, men syns det var så motbydelig å spise dette til samme måltid så jeg lot være..

Jaa, mye mer nå enn noen gang :/ hadde håpt det skulle bli borte jeg nå men :( jeg klarer ikke egg eller grapefrukt. Aldri likt det :p ikke kan jo ammende spise no vanndrivende heller så !? :/

Jeg hadde ikke noe ødem under graviditeten, men et par dager etter fødselen kom det hit også. Varte ikke så lenge heldigvis.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg hadde lite vann i kroppen under svangerskapet, men dagen etter fødsel bare eksploderte det! Leggene og anklene var ekstreme, det var et mareritt å gå, ingen sko passet og ansiktet så ikke ut! Det gikk over en uke etter fødsel til meg, helt plutselig over natta!

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her og! Plutselig full av vann. Får ikke på noen av skoene mine lengre :-/ hadde omtrent ikke noe i svangerskapet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde heller lite vann i kroppen i sv skapet men etter fødsel fikk jeg elefant føtter! Hadde heller ikke ankler og nesten ikke knær eller tær heller hehe.. Gikk bort rondt en uke etter fødsel. Ligg med føttene høyt når du ammer og ellers, drikk mye vann og tiss ofte var tipsene jeg fikk av jordmor. Jo mer du tisser jo fortere forsvinner avfallstoffene. Vannet du drikker er med å renser kroppen for disse stoffene. Jordmor sa til meg at det er væske som må tas opp i kroppen igjen som ble forløst under fødsel og så kan kroppen skille det ut igjen.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg våkner om natten med ballongfingre som gjør kjempevond :( Bedre om dagen, men fremdeles stive og tykke fingre. Regner med dette er vann.

Jeg våkner om natten med ballongfingre som gjør kjempevond :( Bedre om dagen, men fremdeles stive og tykke fingre. Regner med dette er vann.

Ja, slik hadde jeg også. Har slanke og lange fingrer fra før, så for lege og jordmor så ikke fingrene så hovne ut selv om de var det. Og følelsen..!! Helt stive i leddene, vonde å bøye osv.:/
Men det gikk bare en dag og to etter fødsel før de var som før igjen! Etter myye svetting!:P

Ja, slik hadde jeg også. Har slanke og lange fingrer fra før, så for lege og jordmor så ikke fingrene så hovne ut selv om de var det. Og følelsen..!! Helt stive i leddene, vonde å bøye osv.:/
Men det gikk bare en dag og to etter fødsel før de var som før igjen! Etter myye svetting!:p
Godt å høre at det gikk fort over! :) Nå er jeg så klar for å få han ut altså!!! Husker nesten ikke hvordan det føltes å ikke være gravid lengre :P

Jeg hadde det helt likt. På barsel sa de at det var vanlig at noen fikk mer ødem etterpå grunnet alle hormonelle forandringer. Gikk over etter ca 5-6 dager hos meg:)

Mh

Hadde mere vann i kroppen etter fødsel enn i graviditeten. Er 16 dager siden nå, så nå er det greit igjen :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp