Vann i kroppen??

Storm

Gift med forumet
Var på kontroll i dag og hadde gått opp hele 5kg siden sist kontroll[:-]
holdt på å svime av jo[:o]
føler ikke at jeg har gått opp noe sælig, men tydeligvis.. og jeg som nesten bare spiser frokostblanding og frukt.
Legen min sa jeg hadde noe veskeansamling i kroppen.
er det noen her som har opplevd dette? og hvor mye vann kan man få i kroppen?
kommer jeg til å bli ballong? og er det noe jeg kan gjøre for å redusere dette?

hei. fikk samme beskjeden av legen min i går,vann i kroppen. har lagt på meg 3 kg siden sist. det er jo vanlig,det sa legen min.

Er visst normalt at noen kan få vann i kroppen, syns bare det at jeg hadde gått litt vel mye opp på bare litt over en mnd.
kan jo høres ut som om du muligens også har det.. er du mye hoven i føtter og hender?
særlig på kveldene er jeg det.

Jeg har vann i kroppen jeg også..

har fått endel råd:

* Drikk MYE vann, så tisser du MYE og mindre vann "henger seg fast" inni kroppen

* Spis lite SALT - Salt binder vann i kroppen

mot hovne bein:

* Sitt/ligg med beina høyt - helst høyere enn hjertet!

* Bruk støttestrømper (fåes på Apotek og Helsekost o.l.)

* ikke stå lenge i ro, prøv å småtrakke litt fram og tilbake heller enn å stå i ro.

jeg hadde vann i kroppen, maaaaaaaaasse den siste måneden. Min fikk alt i beina.. låra mine så ut om ja noe veldig stort og føttene min var på utstilling til alle døgnets tider da alle ville se dem.. kunne ikke ha på meg sko omtrent... det var grusomt...
Sitt med beina høyt hevet, det skal hjelp...

heldigvis så raste vannet vekk etter fødselen [:D]

Er du langt på vei da? Er du i siste trimester, er det nok ikke unormalt. Ellers kan man legge på seg litt i "rykk og napp".

Jeg har slitt en del med vann i kroppen,men har vært værst de 2-3 siste mnd'ne,så begynner å merke det nå![&:]
Hvor langt er du på vei!?
Er viktig å følge med på andre tegn,(protein i urin,høyt blodtrykk,hodevondt)da dette kan utvikle seg til svangerskapsforgiftning...
Men ja er jo ganske så vanlig med vann i kroppen!

Her er det jeg fant på babyverden om hevelser i beina:

Hevelser
I svangerskapet økes blod- og væskevolumet i kroppen. Ikke alle merker noe særlig til det, men mange får hevelser – særlig i hender og føtter. Som oftest gir dette ikke store plager, og går som regel bort over natten. De som står og går mye, særlig i varmt vær, kan av og til få hevelser i ankler og føtter utover ettermiddagen. En god regel er ”ikke stå når du kan sitte, ikke sitt når du kan ligge”. Å sitte med beina høyt kan lindre ubehag. I motsetning til hva mange tror skal du drikke mye når du har hevelser i kroppen. Vanligvis er begge føtter like hovne. Hvis ikke bør du ta det opp med lege eller jordmor ved neste besøk.

åååå... spennende....

Takk for gode råd dere[:D]
jeg går inn i min 27 uke nå.. støttestrømper? er det noe man skal ha på seg hele tiden?

Så spennende da toveli6[:D]!!!
Lykke til[8D]

Back
Topp