Vann i kroppen

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Flere som har begynt å samle vann? Noen som har peiling på hvor mye av "gravidvekta" det mulig kan utgjøre? Hadde vært interessant å visst noe om. [emoji28]
 
Begynner å merke litt ødem i beina og i hendene, men det er ikke veldig plagsomt enda [emoji5]
Men hva det utgjør på gravidkiloene aner jeg ikke. Hadde vært interessant å visst [emoji5][emoji1303]
 
Kan legge til at jeg foreløpig kun merker det i føttene:)
 
Jeg merker det bedre noen dager enn andre, og det kan være plagsomt når jeg skal sove enkelte ganger, men ikke blitt søvnløs av det enda heldigvis!
 
Jeg har forresten gått opp ca 8kg til nå (22+6) og har fått ganske mange uavhengige kommentarer på at det ser ut som jeg kun har lagt på meg på magen (som er ganske stor forøvrig).

Lurer derfor på om endel av vekta kan være vann, men det er jo ikke noe jeg opplever som uttalt enda så usikker på hvor mye av vekta det kan være snakk om...

Fordelen med vann kontra fett er jo at det bokstavelig talt renner av etter fødsel [emoji28]
 
Med vann i kroppen så påvirker det vekten så det er nok en del av det. Har ikke merket noe vann selv enda annet enn litt mer hoven om kveldene, men tar gifteringen av om natten i tilfelle. Ser ikke frem til det slår fullt ut:nailbiting:
 
Med vann i kroppen så påvirker det vekten så det er nok en del av det. Har ikke merket noe vann selv enda annet enn litt mer hoven om kveldene, men tar gifteringen av om natten i tilfelle. Ser ikke frem til det slår fullt ut:nailbiting:
Ja, regner med vann utgjør noe av det ihvertfall. [emoji5] Gleder meg ikke akkurat til det blir verre nei!
 
Hvordan vet jeg om jeg har vann i kroppen?;)
 
Hvordan vet jeg om jeg har vann i kroppen?;)

Det vanligste er å bli hoven i beina og i hendene. Du kan trykke fingeren litt inn nederst på leggen og om «merket/søkket» går sakte bort så er det tegn på at man har vann i kroppen [emoji4]
Det kan også kjennes som en litt «spreng» følelse i beina. Men dette er ofte noe legen og jordmor spør om og sjekker på kontrollene utover i svangerskapet [emoji5]
 
Takk for info dere:)
 
Det Femkløver sa i tillegg til at du gjerne ser at sokkekanten har satt spor rundt anklene. Jo dypere spor, jo mer vann. [emoji106]
Jepp
Ganske vanlig å ha litt vann i bena mot slutten av dagen om man har stått/gått/sittet mye med bena ned. Men utover blir det gjerne mer av det, også pga varmere vær og økt saltinntak..
 
Jeg kjente det dukket opp vann i føttene idag etter en lang dag på kontoret. De føltes så tunge og trange (selv uten sko på[emoji85]). Så på med støttestrømpebukse og sleng føttene høyt![emoji106]
 
Jepp
Ganske vanlig å ha litt vann i bena mot slutten av dagen om man har stått/gått/sittet mye med bena ned. Men utover blir det gjerne mer av det, også pga varmere vær og økt saltinntak..
Ja, har opplevd langt mer hovne føtter enn det jeg har nå i første svangerskap. Kommer vel dit igjen [emoji23]
 
Jeg kjente det dukket opp vann i føttene idag etter en lang dag på kontoret. De føltes så tunge og trange (selv uten sko på[emoji85]). Så på med støttestrømpebukse og sleng føttene høyt![emoji106]
Åh, må få somla meg til å sjekke ut det! Satser på noen fridager gir litt overskudd og motivasjon til å gidde noe som helst [emoji28]
 
Åh, må få somla meg til å sjekke ut det! Satser på noen fridager gir litt overskudd og motivasjon til å gidde noe som helst [emoji28]
Lengter etter fridager jeg også! Satser på å spørre om å få redusere arbeidsdagene litt ved neste kontroll[emoji85] så mulig jeg har overskudd til familien på ettermiddagen[emoji173]
 
Lengter etter fridager jeg også! Satser på å spørre om å få redusere arbeidsdagene litt ved neste kontroll[emoji85] så mulig jeg har overskudd til familien på ettermiddagen[emoji173]
Ja det er viktig det også! Jobber 4 halve dager i uka nå, fungerer ganske bra men disse tre dagene har jeg vært utslitt likevel. Fri resten av uka pga helligdag og planleggingsdag i bhg/sfo så håper det blir bedre. [emoji5]
 
Ja det er viktig det også! Jobber 4 halve dager i uka nå, fungerer ganske bra men disse tre dagene har jeg vært utslitt likevel. Fri resten av uka pga helligdag og planleggingsdag i bhg/sfo så håper det blir bedre. [emoji5]
Høres deilig ut med helg nå![emoji4]

Siden kroppen din er så sliten etter halve dager, så er det tydelig at du har behov for reduserte arbeidsdager! Krysser fingre og tær for at jeg også får det[emoji4]
 
Høres deilig ut med helg nå![emoji4]

Siden kroppen din er så sliten etter halve dager, så er det tydelig at du har behov for reduserte arbeidsdager! Krysser fingre og tær for at jeg også får det[emoji4]
Ja, planen var egentlig å øke til 50% hos legen igår, men jeg føler jeg ikke hadde hatt sjans akkurat nå og heldigvis var ikke legen vond å be [emoji846] Satser på roligere tider etter pinsen så tenker å øke jobbingen da isteden!

Krysser fingrene for at du får lov å redusere litt, hører mange si at den korte perioden vi er gravid i livet ikke er tiden for å sette inn et ekstra gir og slite seg ut, men heller våge å gi seg selv litt ekstra ro hvis man har behov for det. Så kan vi heller være supermennesker i jobbsammenheng senere i livet [emoji5]
 
Back
Topp