Vann i kroppen

Kristinawe

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Er nå 22+4 og har allerede fått vann i kroppen. Lurer på om det er normalt så tidlig.. kan bli en tung sommer [emoji12] har lagt på meg 8kg i rekordfart og de siste 3kg bare på ei uke. Kjenner at fingrer og føtter hovner utover dagen, og spesielt ved mye bevegelse.
Prøver å gå tur hver dag for å se om det hjelper. Har dere noen andre tips? Flere som sliter med dette allerede?

Drikk mye vann, unngå sukker og salt! Beveg kroppen din med jevne mellomrom, men ikke nødvendigvis så mye av gangen. Prøv å få nok søvn og hvile. Beina i sofaen er godt innafor! (hurra)

Og i tillegg til alt det hun over nevner, bruk støttestrømper. Hjelper riktignok ikke på hendene, da..

Sliter også med hovne fingrer og ben.. Har allerede måtte tatt av meg forlovelsesringen som i utgangspunktet er litt stor.. Bli en lang sommer[emoji30][emoji4]

Sliter også med hovne fingrer og ben.. Har allerede måtte tatt av meg forlovelsesringen som i utgangspunktet er litt stor.. Bli en lang sommer[emoji30][emoji4]

Hehe ja, jeg og har måttet ta av forlovelsesringen [emoji85] heldigvis får vi verdens beste premie til slutt [emoji2][emoji177]

Har slitt med d samme siden påske [emoji12] mine fingre hovner når jeg går tur [emoji23] skikkelig stilig liksom! Ellers er d verst om morgenen og så blir d bedre utover dagen [emoji4] bevegelse hjelper, og så har jeg hørt av legen at en kan drikke hibiscus te... ikke funnet d enda da d ikke plager meg sååå mye [emoji6] du er ihvertfall ikke alene [emoji6]

Sliter med det samme :shifty:

Bruker støttestrømper og ligger med føttene høyt. Jeg går ikke så mye, men det er mye på grunn av bekkenløsning også, så når jeg først er ute å går blir det mye vann i bena...

Har ingen erfaring med vann i kroppen, men fikk iallefall spørsmålet nå fra jordmor så då går jeg ut i fra at det er helt normalt. Noen som vet hva som.gjør at noen får mye vann og andre ingenting? Har hatt ingenting de to forrige svangerskapene så spent på om jeg får det nå

Nå har du gjerne allerede snakket med lege,men hvis ikke vil jeg anbefale deg å gjøre det. Det er helt normalt å hovne opp i svangerskapet, men plutselig vektøkning på kort tid sammen med at en blir hoven kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Såklart ikke for å skremme deg, men viktig å være obs på hvis en ikke vet om det fra før :)

Har også hørt dette om svangerskapsforgiftning. Men så er det jo også slik at om en får vann i kroppen så hopper vekta plutselig opp et par kilo [emoji6] vannet veier jo en del... jeg la på meg 2 kg på bare 4 dager, og alt dette var vann. Selvfølgelig viktig å være obs på forgiftning også, så det et greit å nevne d for legen [emoji4] helt sikkert helt normalt (som d meste annet i en graviditet tydeligvis) [emoji4]

Back
Topp