Vann i kroppen,

Smurfine79

Betatt av forumet
Flere som allerede sliter med stramme sokker pga vann i kroppen?
Synst det er tidlig jeg, kan det tyde på svangerskapsdiabetes?

Sliter med det og, mest på den ene siden. Men sliter med hovenhet og vann i kroppen fra tidligere så tenkte kanskje derfor jeg får så tidlig nå og. Blir litt bekymret at ikke får større problemer senere.

Vann i kroppen, og hovne bein var det som gjorde at sykehuset oppdaget svangerskapsforgiftning i første svangerskap. Håper ikke det er det som er på vei og skje nå. Kan man få det så tidlig forresten?

Leste svangerskapets forgiftning en kan få senere fra uke 20, hvis ikke så feil. .. Når fikk du sist?

Kan være andre årsaker til det også. Kostholdet påvirker veldig hos meg, for eksempel mye salt eller sukker, raske karbohydrater gjør at jeg holder veldig på vannet. Merker det mest i fingrene da. Tror varme også kan gjøre at man hovner opp litt, spesielt i beina? Og om man står mye. Kan være lurt å sitte med beina høyt, og drikk nok vann :)

Leste svangerskapets forgiftning en kan få senere fra uke 20, hvis ikke så feil. .. Når fikk du sist?
Ca 5 uker før termin tror jeg at jeg ble lagt inn. Skulle skrives ut etter ca en og en halv uke
og da gikk vannet og jeg født 18 dager før termin

Sniker februar (tidligere SF): Nå som det er varmt, er det ikke unaturlig med mye vann i beina :-) Generelt å få vann i beina som gravid er ganske normalt, så tenker dere kan ta det helt med ro :-) Mye gange/ståing vil også gjøre dette verre. Mange er redd for SF, med god grunn, men vann er ikke unormalt altså. SF opptrer etter uke 20, og vann som forekommer av SF kommer gjerne brått og plutselig (Jeg gikk opp 7 kg over helgen i vann). Som flere sier, legg beina høyere enn hjertet, så burde det roe seg litt etterhvert. Støttestrømper er et godt alternativ det også, reddet meg mye når det ble plagsomt :-) Man skal såklart være obs på, men ikke stress med det.

Var hos JM på tirsdag og hadde litt proteiner i urinen og det tyder på litt ekstra væske i kroppen. Merker det litt på fingrene og merker etter sokkene :) men det skulle jeg få lov å ha sa JM. Var ikke noe å bekymre seg for nå og er ikke mye heller :)

Her har jeg faktisk gått ned litt i vekt nå, fordi jeg har kommet hjem etter ferien og kuttet pommes frites og annen feriemat, så nå kjenner jeg det er mye mindre vann, og jeg føler meg litt smalere rundt magen også, så jeg tror jeg har vært noe oppblåst.

Har ikke mye vannansamling i kroppen, men har merket litt forskjell på operasjonshanskene mine. De skal være tighte som f..., men nå er de litt i overkant stramme :P

Back
Topp