Vann i kroppen...

MammaHjerteTil2

Andre møte med forumet
Hei!

Helt fersk her inne, allikevel helt på tampen av graviditeten... 12 lange dager igjen til termin, med nummer 2.
Men nå har jeg fått så mye vann i kroppen at jeg vet mine arme råd Er det noen som har noen tips?

Jeg hørte med legen på kontroll igår og han sa det bare var sånn og at det eneste som hjelper er fødselen. -og det vil jeg vente med helt til 2015 blir til 2016, om jeg kan

Hender og føtter har endret total form og kan ikke brukes til stort.
Tar i mot alt jeg kan av tips

Hilsen rugende Keiko

Hold deg unna salt. Det binder vann i kroppen. Farris er verst. Ellers ligge høyt med beina. Men vanskelig når det er nr 2.

Støttestrømper som går over kneet. Også å drikke vann som flere sier:)

Håper det ikke blir alt for plagsomt. Kjedelig med sånne plager!

Smør huden med fuktighetskrem! Fikk noe helt sinnsykt med strekkmerker av vann i beina. På lår, bak knærne og på legger med min nr1. Plagsomt enda, da de finner på å klø av og til. Har berget for mye vann enda i dette svangerskapet, men jeg har jo 4 uker igjen ..

Takk skal dere ha!
Jeg skal prøve alt dere sier, dette tærer på tålmodigheten

Er det noen som har noen erfaring med om en kan "samle" mer vann om fødselen er rett rundt hjørnet...?

mange gode d å følge her:) hyggelig at du har kommer inn til oss:)

Drikka godt med vatn, støttestrømpa og beina høgt e dei beste tipsene utenom å føda :P

Fuktighetskrem kan hjelpa deg mot kløen når huden strekke seg, MEN kan ikkje forhindra strekkmerker ;)

Takk, takk! Støttestrømper er innkjøpt og ligger så ofte jeg kan -Ikke så godt i julestria

Takk for alle gode råd, jeg følger hvert eneste ett

Strekkmerker e hormonelt. Dessuten oppstår strekkmerkene i underhuden, og så langt inn trekke ikkje div kremer.
Prøv heller å finna dokumentasjon på at da virke, dokumentasjon så ikkje e reklame ;)

http://www.vita.no/mama-mio-the-tummy-rub-butter
Hva med denne da? Eller bodyshop sin? De har fungert for meg. Med en gang jeg slurvet med smøringa kom strekkmerkene..
Det er vestlig bra at du har funnet noe som fungerer for deg:)
I følge Nhi er det pr. i dag ingen forskning som kan dokumentere at kremer eller oljer har noen effekt, da det heller viser seg at hormonelle forandringer og genetikk kan spille en rolle. Men mange bruker kremer og oljer til forebygging. Det er jo aldri dumt å forsøke med det. Ekstra fuktighet, samt at en del kremer inneholder vitaminer som skal være gunstige er jo ikke negativt i så måte.
Selv er jeg alt for dårlig til å smøre meg. Men har ingen strekkmerker ennå. Ei heller med nr. 1. Men om de kommer så er de velkomne. Det er i grunn ikke så farlig tenker jeg. De fleste får, og det er helt normalt. Heldigvis:) Men flott å prøve å gi kroppen litt ekstra pleie i en tid hvor man får litt hard medfart. Så å smøre seg er helt sikkert lurt:)

Back
Topp