Vann i kroppen

Lillebolle02

Betatt av forumet
Når begynte du å få vann i kroppen gjennom svangerskapet? Og hvor lang tid gikk det etter fødsel at alle hevelser og vannet hadde gått bort?

Er det egentlig noe som kan forebygge dette ? :happy:

Fikk enorme mengder i siste trimester, la på meg 15 kg siste mnd til tross for dårlig matlyst og mye oppkast (hver natt). Kunne ikke kontrolleres, evnt så må du bruke støttestrømper eller at legen gir deg vanndrivende tabletter (noen får, andre ikke). 20 dager etter fødsel var 20 kg borte hos meg, var ekstremt svett og tissa enormt den tiden. Så brukte jeg 6 mnd på resten av babykiloene. Så jeg ble meg selv igjen - utrolig nok. Hadde ikke trodd det når jeg sjekka inn på føden 33,2 kg tyngre enn 9 mnd tidligere.

Fikk enorme mengder i siste trimester, la på meg 15 kg siste mnd til tross for dårlig matlyst og mye oppkast (hver natt). Kunne ikke kontrolleres, evnt så må du bruke støttestrømper eller at legen gir deg vanndrivende tabletter (noen får, andre ikke). 20 dager etter fødsel var 20 kg borte hos meg, var ekstremt svett og tissa enormt den tiden. Så brukte jeg 6 mnd på resten av babykiloene. Så jeg ble meg selv igjen - utrolig nok. Hadde ikke trodd det når jeg sjekka inn på føden 33,2 kg tyngre enn 9 mnd tidligere.

På de 6 månedene etter, trente du da? :)

Ingenting med noen av mine... Merket bare at fingrene ble litt strammere når jeg ble varm, men ikke noe mer enn d :) heldigvis :p

Med begge gutta har jeg fått det rundt nyttår, og de er født i mars og mai. Da snakker vi ankler som forsvinner og sånn :p

Vannet var borte dager etter fødsel, og vekta har vært borte innen 6 mnd. Har ikke kunnet trene pga ryggen, så kun kosthold.

Det begynte sånn smått etter uke 20 sist tror jeg, og endte opp med helt villt mange kilo vann, jeg så ikke ut! Nå fikk jeg svangerskapsforgiftning også så det hjalp jo ikke akkuratt:p har begynt å få bittelitt nå også, men ikke betydelig enda (26+4). Bare beveg deg og unngå å spise noe salt når du kan, det har mye å si! Ikke finn på å ta vanndrivende, det er ikke bra for gravide. Ellers er det lite man får gjort, det forsvinner en stund etter fødsel uansett:)

Har ikke noe erfaring men jordmor sa til meg at man skal være obs på å ikke spise salt slik som chips, og lakris osv for å forebygge at man ikke får vann i kroppen :-)

Eg har slete med det i noen av sv.skapene mine.. Varme (varmt vær) påvirka meg veldig.. Fikk tips om å gå korte turer hver dag av JM. Ho sa att ein måtte hjelpa te å auke sirkulasjonen i kroppen mot slutten. Hjalp litt :)

Fikk masse vann i løpet av de 2 siste mnd med første. Forsvant 2-3 dager etter fødselen.

På de 6 månedene etter, trente du da? :)

Ja :) Jeg trente 4 ganger i uken. Baby sov i 10-tiden, så da gikk jeg rundt helsestudio til han sovnet, leverte han på barnepass, så hentet de meg når han våknet, og da ammet jeg så dro vi hjem. Fikk trent ca en times tid! De dagene vi ikke trente gikk jeg tur ca.1 1/2 time mens han sov. Nå er det jo ikke sikkert at alle får en så enkel baby som jeg hadde, eller at min neste blir så enkel, men det skader ikke å prøve seg frem. Selv om det kan være vanskelig å få det til et par ganger så må man ikke gi opp :) Det hendte jo selvsagt at han ikke ville sove/være der, da dro vi hjem. Det får man regne med kan skje.

Back
Topp