Vann i kroppen?

Live2Learn

Elsker forumet
Guri, jeg sliter egentlig litt allerede.. etter en lang dag på beina er jeg sprengt i leggene, har dyype sokkemerker og kan telle alle syhullene etter buksen fra ankelen og helt opp på låret!  

Gruer meg til varmen virkelig kommer! :/ hehe

Hva er ditt tips mot ødem? 

drikke mye vann og ha beina høyt..
Ikke spise mat med mye salt.. 

Men noe annet!? =) hehe

Støttestrømper, som selfølgelig ikke er så digg å gå i nå som det er varmt, men bruk de så ofte du kan. Jeg bruker de på jobb og kommer nok til å bruke de mer mot slutten, da har det blitt litt kaldere og man må gå med sokker uansett.
Jeg og har hovne ben allerede og har hatt det en stund.
Alt det andre du gjør er jo bra:)

Lykke til:)

bedre med støttestrømper enn sprengte legger! hehe =) 

Trodde man brukte det bare når vi skulle fly! :P hehehe =) =)

Jeg bruker støttestrømper pga åreknuter/vann i kroppen:-P Måtte ty til "gammeldamestøttestrømper" til 600kr stykket for å få nok "støtte"...... Skal få operert bort åreknutene etter dette svangerskapet! 3. og siste graviditet nå, og skal si det blir vondere med hver av dem!!!!! Auauauauauuuuu!!!!

Jeg er også hoven i beina.....merker det spesielt godt på varme dager..... Jeg drikker mye, men støttestrømper har jeg ikke tenkt på, kanskje jeg burde prøve det!

Melkeplett skrev:
Snakker om sola så ramlet jeg over informasjon om at Apotek 1 (iallefall nettbutikken) har tilbud på støttestrømper nå 

http://www.apotek1.no/produkter/stotte--og-kompresjonsstromper-12807

skal kjøre over 200 mil tilsammen i sommer så vurderer sterkt innkjøp! 

åå, tusen takk! 

Vi skal kjøre minst 190 mil, så blir det jo mye annen kjøring og! jaiks! Må ha støttestrømper da ja! 

Støttestrømper :) Jobst har noen nylon lignende strømper som ikke er så værst selv om det er varmt :)

jeg bruker støttestrømper hver eneste dag. Dette fordi jeg er plaget med 1 åreknute jeg fikk da jeg var yngere, og den blir veldig vond nå som jeg er gravid og det er varmene i været. Jeg har lange, og er veldig behagelige å ha på seg. De hjelper mot hovne bein og kan brukes på flyreiser. Jeg har kjøpt min i butikk hvor de selger helseartikler, og har mye bedre erfaringer med de enn de som blir solgt på apoteket.

Husk også at mat med mye karbo holder på vannet, så kan være lurt å endre litt matvaner om man plages mye :)

Back
Topp