Vann i kroppen:(

KirstenJ

Flørter med forumet
Da har vannet meldt sin ankomst for fullt:( Var hos legen i går, og fikk klar melding om å ta av ringen og dra hjem og legge meg med beina høyt. I kveld har vi vært borte på besøk, og da vi skulle dra hjem var beina blitt så hovne at det var vondt å ha på skoa... Litt kjipt ja... Men har hørt at vann kan være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning, noen som vet noe om det?

Ja, det er jo et av tegnene det. Sammen med proteiner i urinen samt høyt blodtrykk, får du hodepine i tillegg så er det i hvertfall bare å dra rett til legen.
Men vann alene trenger ikke å bety så mye, jeg hadde ganske mye vann i flere uker før det plutselig eskalerte, tror jeg gikk opp 3 kg på en uke og det var bare vann! :-o da steg også blodtrykket ytterligere og jeg fikk noe protein i urinen og legen ringte rett til sykehuset og mente jeg kom til å få keisersnitt med en gang (uke 36) jeg fikk sjokk, mitt mareritt er nemlig den skalpellen. På sykehuset ble jeg beroliget med at dette ikke var vanlig praksis, men at de satt i gang fødselen, heldigvis, og de drøyer så lenge de kan.
Pass på å ha bena høyt, tenk på salt inntaket ditt og drikk mye vann. :-)

Jeg hadde latterlig mye vann i kroppen de siste 3 månedene sist og ble 100% sykmeldt pga det. Men blodtrykket mitt var lavt og jeg utviklet aldri svangerskapsforgiftning. Gutten kom 4 dager etter termin.
Men jeg føler virkelig med deg for det er skikkelig vondt! Jeg fikk ikke på meg et eneste par sko, heldigvis var det sommer (jeg fødte i august), så jeg gikk med STORE slipperser/flipflops. Ellers lå jeg med hender og føtter i været hele tida.
Håper det går bra med deg, men hold deg unna salt mat, drikk mye vann, hold føtter og armer i været så ofte som mulig.
God bedring!

Tusen takk for gode svar:) Med et undertrykk som har økt fra 80-85 på en uke og 3 kilo opp på 10 dager så blir man litt bekymret. Så nå skal vi ut og hente et blodtrykksapparat som er samboeren min sitt, så kan jeg i alle fall følge med blodtrykket selv. (har litt kunnskaper på området, så skal nok klare å ikke bli hysterisk) Og ellers prøver jeg å ligge så mye som mulig, og drikker masse vann:) Satser på at ting går bra;)

Det er en fordel å kunne følge med på blodtrykket selv, jeg hadde litt høyt blodtrykk hele mitt første svangerskap, på slutten steg undertrykket opp over 90 og fortsatte og krabbe jevnt og trutt oppover, ble vel lagt inn til observasjon da det gikk over 105, da det steg opp over 110 så satt de meg igang, jeg husker dessverre ikke overtrykket, da det var undertrykket de fokuserte på. Jeg hadde låra rett i skoa og føttene mine så ut som en sånn gul vaskehanske fyllt med vann, det eneste jeg fikk på bena var et par slippers som egentlig var for store, hadde et par lærsko på jobb som faktisk ble sprengt ( røk i sømmen) og det er ikke noe behagelig, ille deilig når det blir borte etter fødselen igjen. :-) Det kan være lurt å "bygge opp" madrassen under bena så de også ligger hevet om natten, selv så la jeg en pute under overmadrassen, funket fint! :-)

Pute under madrassen var en god ide:) Takk;)

Har såvidt begynt her også. Merker det på føttene hvis jeg står lenge, f.eks på fredag da jeg skulle stryke noen skjorter. Jeg kjente at føttene var litt rare, og da jeg sjekket var de noe opphovnet. Hendene mine er vonde om morgenen og fingrene er hovne. Jeg får ikke av gifteringer før utpå dagen, må vel ta den av til etter fødselen tenker jeg. Jeg skal på kontroll på torsdag så får sjekket meg da.

Back
Topp