Vann i kroppen??

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
I en uke nå har jeg trodd jeg har hatt influensa med skikkelig verking i kropen. I går kom jeg plutselig på at jeg bare for sikkerhetsskyld skulle sjekke nett om det kunne ha noe med graviditeten å gjøre.

Da fnt jeg ut at det kunne være ødem/vann i kroppen. Er ikke det veldig tidlig å få vann i kroppen? Dessuten er det så vondt at jeg ikke klarer å gripe noe, eller holde på noe.. Er vondt å skrive på pcen og..

Noen andre som opplever det?

Trodde det var litt tidlig ja, og  da må du jo ha MYE vann i kroppen hvis det gir sånne smerter, tenker jeg..Men jeg er jo ingen lege, ikke engang helsepersonell av noen slag så....

Sjekk det ut hos lege, er mitt råd:) Uansett, så kjedelig å ha det sånn..Ønsker at det går fort over uansett hva det er!

Hei! Jeg er sykepleier, men har jo dog ikke erfaring med ødemer hos gravide fordet..Det hørtes veldig tidlig ut at du skulle fått så mye vann i kroppen allerede...

En fin måte å undersøke om du har ødemer er å se på bena dine når du tar av deg sokkene på kveldene...Jo større ødemer du har jo mere søkk etter sokkestrikken vil du ha...Kulen man har på yttersiden av hver ankel har også en tendens til å forsvinne..

Når det gjelder hender så har jeg aldri vært borti at ødemer skal føre til direkte verking..Mer som at det føles stivt og litt mer ubevegelig egentlig.