vann i kroppen

nettemor

Forumet er livet
Dere som er eller har vært plaget med vann i kroppen i svangerskapet, hvordan følte dere det egentlig, hvordan kjentes det ut, høres kanskje litt teit ut men vet ikke hvordan jeg skal formulere det[&:]

Jeg har en del vann i kroppen nå, og jeg synes det er skikkelig vemmelig, har vondt i hele kroppen liksom, det gjør vondt å bevege hender, fingrer og føttene mine, skikkelig stivt, før i dag så hadde jeg liten følelse i noen av fingrene, litt prikking liksom akkurat som de sover... men det er borte nå...

Er dette normalt??

Akkurat slik føles det for meg også.. Vondt og ekkelt.. Vanskelig å gå på føtter som vil eksplodere fordi det blir for mye trykk på huden osv.. Du må bare ligge med beina høyt og strekke armene over hode så ofte som mulig.. Det jordmoren min sa til meg..

Hadde det på samme måte, jeg hadde spes. mye vann i beina, og jeg hadde store problemer når jeg tråkket ut av sengen om morgenen. Var vondt å gå på føttene de første minuttene.
Men jeg kan trøste deg med det at når vesla var født så forsvant vannet etter bare 1 dag!

Når begyndte dere å plages av vann i kroppen?

Jeg plages masse av det til vanlig (når jeg ikke er gravid) så jeg forventer vel at det skal komme....

Jeg har merket det de to siste ukene... Når jeg er ute og går må jeg ofte stoppe og ta pause for beina stivner helt.. Har kjent det i hendene også. Skikkelig ekkelt.. Føler meg nesten som pinocchio [:'(]

Husker ikke helt når det starta jeg, men det er blitt verre de siste par ukene nå, på bena ser du ut som jeg kan stikke med en nål så fosser vannet ut... [:'(]

Jeg fikk ødem i julegave jeg da. Har vært helt fin, hele svangerskapet, men på julaften sa det bare "pang" og der satt jeg med DE beina. Har vendt meg til det nå da - gått opp 1-2 størrelser i sko og pølsefingre [:D] Er jo ikke så lenge igjen, så.......... (13 dager til UL termin *WOHOO*)

Jeg er en del plaget av vann i kroppen, og kjenner at det blir verre og verre etterhvert. Tar lengre og lengre tid før fingrene "våkner" om morran, og kan våkne om natten med prikkinger i armer og bein..ja som dere skriver....som at de har sovnet.
Dovner fort bort i beina dersom jeg ikke får lagt de opp osv...så dette blir bra fremover!!

Var plaget med vann når jeg fikk førstemann også, så går det i samme tempo kommer jeg til å slite mer nå enn forrige gang!!

Når dere trykker på leggene...så får dere hvite merker som liksom ikke blir borte med en gang da?? Er ikke dette et klart tegn på vannopsamling?

Back
Topp