vann i kroppen

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
noen råd?? mamma fikk MASSE MASSSSSSE vann i kroppen da hun gikk med meg. Tærne sto rett ut sa hun. Jeg har vært såååå glad for at jeg ikke har hatt antydning. Men nå hovner de opp om kvelden. Har kjøpt støttestrømper som jeg bruker (forferdelig dyyyyyre sokker)  prøver å ha bena litt opp om dagen... Hjelper det å gå? eller blir det værre da??? (ikke at jeg får gått såå mye grunnet bekkenet da)

JEG VIL IKKE SE UT SOM MAMMA GJORDE!!!!!!!

Beste rådet er å drikke MASSEMASSE vann!!!!! Og dersom du klarer; legg en pute under bena om natten[;)]

Støttestrømper er kjempe bra!

Får håpe at du ikke blir rammet sånn som mamman din da..!
Lykke til hvertfall[;)]

så det hjelper å drikke vann?? trodde faktisk det var motsatt, for jeg er sykepleier og de som kommer inn med hovne ben grunnet hjertesvikt får nemlig ikke lov å drikke så mye....  

Jupp!! mot ødemer som gravid er det visst vann som kurerer vann[:D][;)]

Drikkerestriksjoner når en har hjertesvikt kommer av at hjertet ikke tåler belastninga..

Vann fungerer i alle fall på meg nå.. Og legge beina høyt så ofte som mulig. Jeg har og strømper, men klarer ikke bruke dem.. Hmf.. [&:] Jeg har "lite" ødem, men mamma hadde masse. Trenger ikke være arvelig[:)] Lykke til![;)]

Jeg har også fått en del vann i kroppen, og det er et h.... å få sove på kveldene. Føler meg kjempestiv i fingrene og tærne.. Forsøker å ligge på sofaen med beina høyt en stund før jeg legger meg, innbilder meg at det fungerer.. [&:]

PS!! unngå for mye salt og fettholdig mat siden det binder vannet i kroppen,men ikke kutt det helt ut siden vi trenger det og..[8|]

Unngå tung kjøttmat og drikk masse vann. Bena opp.
Vi lærte en øvelse på yogaen også; når du ligger på ryggen løfter du armene sakte opp mot taket, mens du flekser med hendene. Skal egentlig gjøres med bena også, men tipper bekkenet ditt er litt skeptisk til å løfte bena dine rett opp?

Ellers kan jeg love deg akupunktur fungerer! Da jeg hadde time i uke 28 fikk jeg ikke på meg forlovelsesringen, men dagen etter passet den perfekt - og det gjør den enda! [:D] Greit med litt drenering...

De dagene jeg merker at det sprenger mye i kroppen, tar jeg det veldig rolig på sofaen. Bena høyt, orker ikke å gå så mye p.ga. bekkenløsning. Jeg får også mye massasje av sambo når jeg er hoven. Syns det hjelper.

Mamma fikk og det med alle oss 3 søsknene og hun fikk en diett hun skulle følge...det er jo viktig for oss å få i oss salt. men har man mye vann i kroppen så skal man og være forsiktig med det, ikke like lett å vite helt hvordan og hvor mye selv bestandig, så kanskje høre med jm om det? Så er det jo som de andre jentene her sier,en kjent sak at man skal drikke masse vann,uansett hvor rart det enn høres ut [;)]

ikke noe moro Trine!!! Vi får håpe du ikke får alt for mye vann da!!!

Ja det skal hjelpe å drikke masse vann, det sa JM til meg når jeg skulle reise sørover...

Men etter 8 timer på reise i går så var jeg SKIKKELIG hoven og full av vann jeg å... Heldigvis bedre i dag!!!

jeg fikk også beskjed om å drikke masse vann for å forhindre mest mulig vannansamlinger i kroppen.

Back
Topp