Vann i kroppen og vekt

Status
Stengt for ytterligere svar.

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er 25+4 I dag og har så langt gått opp 10 kg. Dette er mitt første svangerskap.

Jordmor så på sist kontroll (2 uker siden) at hun helst så at jeg ikke fikk opp så mye mer i vekt resten av svangerskapet.

Har merket mye vann i bena, og jeg fikk det ganske tidlig. Har alltid slitt med at jeg lett holder vann i kroppen og har vært forberedt på at jeg kanskje ville gjøre det som gravid også.

Regner dere vann med inn i vekt av gravide, i hvertfall om det er noe de har mye av eller holder dere alt innenfor den anbefalte vektoppgangen?

Hei!

Helsedirektoratet har sine anbefalinger, det skal ta høyde for at det vinnes andre variabler evt ved høy BMI fra tidigere, veldig lav MBI, mye vann i kroppen mye fostervann sov. Det er viktig at man ser alt i sin helhet. Det viktigste er at barnet vokser slik den skal, at du ikke har høyt BT, eller at du utvikler svangerskaps diabetes.

Spør jordmoren din, og om hun tar høyde for væske du samler på.

Det er store variabler noen går opp 30 kg andre går ned. Prøv å ikke la det stresse deg hvis helsen din ellers er god, be henne jordmoren din om råd.

Masse lykke til:)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp