Vann i kroppen i uke 30!

Cilie91

Forelsket i forumet
MAI 2013
Har gått raskt opp i vekt på kort tid, og sliter med hovne ben og fingre. Det kjennes veldig ømt og både sko og jeansbuksene er svææært ubehagelige. fikk såvidt av meg ringen min i dag, den skal ikke på igjen før etter fødsel for å si det sånn! Au!

Prøver å sitte med bena opp, spise lite salt og drikke ofte. Er i normal aktivitet. Men det hjelper jo ikke!!!

Noen her med tips og gode råd? :-)

Sliter med det samme! Helt grusomt! Har hovnet opp i ansiktet også, ser det kjempe tydelig. Jeg ble sendt på kontroll på sykehuset pga legen min var redd det var sv.skapsforgiftning på veg, men heldigvis bar prøvene negative. Fikk beskjed om å drikke masse masse vann, unngå for mye salt og ligge med bena høyt. Så det er de eneste tipsene jeg kan komme med videre. Det fungerer også med støttestrømper på meg om jeg vet jeg skal gå mye en dag.. Men alt i alt så er det ikke noe som får helt bukt med problemet, og om kvelden har jeg ben som jeg nesten ikke har følelse i... Irriterende og ubehagelig!!

Enda godt at prøvene dine var normale! Jeg får tatt nye prøver selv til uka som kommer, får håpe det bare er vann.

Støttestrømper må jeg få ordnet meg, men som du sier hjelper de rådene lite.. Vi får trøste oss med at det forsvinner etter fødsel (men ikke lett å tenke slik når den ene plagen etter den andre bare baller seg på) :p huff. Litt trøst at jeg ikke er alene om å Irriteres over det ;)

Håper dine prøver også er fine!
Ja, det skal bli godt å bli kvitt alt dette vannet når den lille er komt ut. Føler meg som en oppblåst vannballong! Skikkelig ubehagelig :/ men ja, trøsten er at en ikke er alene om det ja!
Støttestrømper bør du skaffe deg ja, de fungerer til en viss grad..

Her er det aktivitet som hjelper mest. Har kommet vann i beina på kveldstid ei stund. Her en dag måtte jeg gå til jobb (35 min rask gange), og da gikk det to-tre dager før det kom tilbake igjen. Så hvis jeg bare hadde bevega meg såpass hver dag tror jeg at jeg kunne sluppet unna. Ellers drikke masse, sitte med beina høyt, unngå salt og søtt.

de var sånn det begynte med meg.. var til sjekk, og alle prøver var fine.. men en uke seinere så var det plutselig høyt blodtrykk og protein i urin.. så alt trenger ikke komme på en gang.. dra til lege OFTE!! vær veeldig obs på preeklampsi!! På meg var det fult utslag over natta, og jeg følte meg heelt frisk.. frem til natta før fødsel! la meg til å sove natt til 1.mars, og våknet opp ca 1 på natta og da var jeg drittsjuk.
klokka 9 samme morning ble jeg forløst med ks! verdens tøffeste fineste gutt <3

spesielt til deg som er hoven i ansiktet.. det er ikke normalt så tidlig, er der jeg fikk beskjed om hvertfall :0

Da skal jeg være obs iallfall!! Takk for at du deler dine erfaringer. Jantø!

Ja, det var derfor legen min reagerte også. Så jeg har fått beskjed om at jeg må følge med om hevelsen blir verre og at jeg må sjekke urin og blodtrykk ofte.. Så både legen og jordmor er veldig obs på meg, så det er bra!

Det er godt de tar vare på deg og gir god oppfølging :) Føler meg også ivaretatt, det har mye å si for tryggheten!

Back
Topp